کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

دولت باید به ابهامات برجام پاسخ دهد

یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دولت باید به ابهامات برجام پاسخ دهد گفت: در ارتباط با بحث برجام اولین مسئله این است که در تنظیم این سند آیا ضمانت اجرایی برای آن پیش بینی شده است؟
کد خبر: ۱۰۴۷۲۵۵
دولت باید به ابهامات برجام پاسخ دهد

جواد منصوری در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به سالروز امضای برجام(23 تیر) که روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری شده است اظهار داشت:آیا در توافق هسته ای روابط ایران با غرب و رفتارهای آمریکا با ملت ایران دیده شده است؟

وی افزود:در تنظیم سند برجام آیا به ویژگیهای انقلاب اسلامی و تعارض آشتی ناپذیر جمهوری اسلامی با سیاستهای استکباری آمریکا توجه شده است؟اینها مسائلی است که مقامات دولتی ما هنوز به آن پاسخ روشنی نداده اند.

سفیر اسبق ایران در کشورهای چین و پاکستان با بیان اینکه توافق هسته ای مشکلات ایران با غرب بویژه با آمریکا را حل نمی کند گفت:جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به تمام تعهدات خود در قبال کشورهای دیگر حتی به تعهدات رژیم پهلوی پایبند بوده است ولی دولتهای غربی به تعهدات خود در قبا ایران عمل نمی کنند.

وی گفت: اینکه تصور کنیم با امضای برجام مشکلات ایران با غرب تمام می شود از اساس اشتباه است.

منصوری خوش بینی به وعده های دولتهای غربی را اشتباهی بزرگ دانست و تاکید کرد:آمریکائیها حقی برای دیگران قائل نیستند،آنها تصور می کنند باید حاکم دنیا باشند و بر همین اساس وزارت خارجه آمریکا سالانه برای سایر کشورها خط مشی تعیین و حتی آنها را محاکمه و مجازات می کنند.

وی با اشاره به مصوبه سنای آمریکا مبنی بر اعمال تحریمهای جدید علیه ایران با وجود پایبندی تهران به برجام گفت:هرچقدر هم ما خود را ملزم به پایبندی به برجام بدانیم آمریکا به بهانه های واهی اقدامات ضد ایرانی خود را ادامه و مشکلات و تهدیدات جدیدی برای ما ایجاد می کند،لذا دولتمردان ما باید تصمیمات قاطع در دفاع از منافع ملی و مقابله با دشمنی های آمریکا اتخاذ کنند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز دست از دشمنی با ایران بر نمی دارد گفت: البته منظور صحبت های من جنگیدن با دیگران نیست بلکه باید متناسب با شرایط و واقعیات تصمیمات مناسب اتخاذ و بر وعده ای دشمن دل خوش نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها