رییس جمهور کشورمان در پیامی به فواد معصوم رییس جمهور عراق، حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و نیز آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، آزادسازی موصل و گام‌های نهایی در پاکسازی این شهر تاریخی را به وی و مردم عراق تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۴۷
پیام تبریک  روحانی به مقامات عراقی بمناسبت آزادسازی موصل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به رییس جمهور عراق این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای فواد معصوم

رییس جمهوری عراق

آزادسازی موصل و گام‌های نهایی در پاکسازی این شهر تاریخی را به جنابعالی و مردم عراق تبریک می‌گویم.

تحولات مثبت امنیت‌آفرین در کشور عراق و پیروزی در مبارزه بی‌امان با تروریسم و افراط، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه مردم و نیروهای نظامی و کمک کشورهای همسایه در زدودن پیکره وحشت داعش و نابودی حامیان و منابع آنان است.

بدیهی است با همین استواری و صلابت در مبارزه با تروریسم، خواهیم توانست منطقه خاورمیانه را به امنیت و صلح بازگردانده و مردم مظلوم مسلمان آن را از کابوس جنگ و کشتار، رهایی بخشیم.

برای جنابعالی سلامتی و شادکامی و برای مردم عراق سربلندی و سعادت آرزومندم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

پیام روحانی به حیدر العبادی

رییس جمهور در پی آزادسازی شهر موصل، در پیامی به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق و پایان مظلومیت مردم آن، و رهایی از زیر یوغ جنایت و خشونت بی‌نظیر در تاریخ سده‌های اخیر منطقه را به وی و مردم عراق تبریک گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای العبادی

نخست وزیر عراق

آزادسازی بزرگترین شهر تحت کنترل داعش در عراق و پایان مظلومیت مردم آن، و رهایی از زیر یوغ جنایت و خشونت بی‌نظیر در تاریخ سده‌های اخیر منطقه را به جنابعالی و مردم عزیز عراق تبریک می‌گویم.

این پیروزی عظیم که به یمن همکاری ، هماهنگی ، فداکاری و تلاش مردم سخت‌کوش و نیروهای نظامی و حشدالشعبی قهرمان، با حمایت کشورهای همسایه انجام پذیرفت، نشانگر اهمیت مبارزه واقعی با جنایتکارانی است که خشونت و آدم‌کشی را ظالمانه به‌نام اسلام به نمایش گذاشتند.

جمهوری اسلامی ایران خود را در این شادی و رهایی از بند قساوت و درنده‌خویی شریک دانسته و امادگی خود را برای تداوم مبارزه همه‌جانبه با این جنایت پیشه‌گان در تمام منطقه اعلام می‌دارد.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

پیام به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی

رییس جمهور در پیامی به حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی با تبریک پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، تصریح کرد: این پیروزی مردم عراق، یکبار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دامت برکاته

پیروزی مردم عراق و آزادسازی شهر موصل، یکبار دیگر جایگاه مرجعیت و فتوا را برای جهانیان روشن ساخت. سه سال پیش در روزهای نا امیدی و هرج و مرج، این حوزه و مرجعیت بود که امید و اراده لازم برای مبارزه را به جامعه عراق برگرداند، و موجب حرکت مردم و ارتش در برابر متجاوزین گردید.

اینجانب ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به جنابعالی و مردم عراق، برای حضرتعالی سلامت و دوام توفیقات و برای مردم سربلندی آرزو می‌نمایم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها