رسانه تلویزیون در تازه‌ترین اقدام خود، موفق به شکار یکی از فیلمسازان جوان و خلاق سینما شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۲۰
شکار پرسود تلویزیونی

جردن پیل هنرمند تازه‌وارد سینما، کار بعدی‌اش را برای قاب کوچک کارگردانی می‌کند. این جوان 38 ساله، اخیرا درام ترسناک و دلهره‌آور برو بیرون را به عنوان اولین ساخته سینمایی خود در معرض دید و قضاوت تماشاگران قرار داد. استقبال بالای تماشاگران از فیلم، فروشی 230 میلیون دلاری برای آن رقم زد و منتقدان از حضور یک چهره بااستعداد و تازه نفس در عرصه هنر هفتم خبر دادند.

تهیه‌کنندگان تلویزیونی هم بی کار ننشسته و بلافاصله او را دعوت به کارگردانی یک مجموعه کردند. این درام شرح حال گونه اجتماعی با نام کشور لاوکرافت جلوی دوربین خواهد رفت. شرکت فیلمسازی جی‌جی آبرامز به نام بد روبات و شبکه تلویزیونی
HBO وظیفه تولید این مجموعه را به عهده دارند. نوول پرخواننده مت راف، دستمایه کار نگارش فیلمنامه اقتباسی مجموعه است.

این نوول، ماجراهای زندگی جوان بیست و پنج ساله‌ای به نام آتیکوس بلک را دنبال می‌کند. او با همراهی عموی خود جورج و دوستی به نام لتیتیا، در آمریکای دهه 50 میلادی سفری جاده‌ای را آغاز می‌کند. هدف آتیکوس از این سفر طولانی و ماجراجویانه، پیدا کردن پدر گمشده‌اش است، ‌اما این جوان با دو مانع بزرگ روبه‌روست: اولی گرایش تند نژادپرستانه در بین آدم‌های شهرهایی است که او به آنها سفر می‌کند و دومی دیدگاه‌های منفی نسبت به موفقیت در پیدا کردن پدر. با وجود این، آتیکوس در تصمیم خود راسخ است و از پا نمی‌نشیند. نکته جالب این که جردن پیل سیاهپوست هیچ همکاری در کار نگارش فیلمنامه ندارد و کل کار به عهده میشا گرین است. گرین در حال حاضر، یکی از فیلمنامه نویسان فعال رسانه تلویزیون به حساب می‌آید. پیل می‌گوید: به محض آن که نوول را خواندم، مطمئن شدم که باید از دل آن یک مجموعه تلویزیونی درآورد.

با آن که پیل با کشور لاوکرافت اولین کار تلویزیونی‌اش در مقام کارگردان را ارائه می‌دهد، اما با قاب کوچک و کار در آن بیگانه نیست. او از سال 2003 به عنوان بازیگر با تعدادی از مجموعه‌های کمدی تلویزیونی همکاری داشته است.

علاقه‌اش به کارگردانی، او را با چند تهیه‌کننده مستقل سینما آشنا کرد. برو بیرون با هزینه اندک چهار میلیون دلاری و حضور چند بازیگر گمنام ساخته شد. در کنار نقدهای مثبت منتقدان تماشاگران سینما در کشورهای مختلف دنیا هم، مبلغ 230 میلیون دلار برای تماشای آن پرداخت کردند.

تحلیلگران اقتصادی با توجه به اندک بودن رقم هزینه‌های تولید فیلم، از آن به عنوان فیلمی بسیار پرفروش و پدیده جدول گیشه نمایش اسم بردند.

همین موفقیت کافی بود تا نام پیل در سطح وسیعی مطرح شود. او می‌گوید: تمام دورانی که به عنوان بازیگر در مجموعه‌های تلویزیونی بازی می‌کردم، در فکر آن بودم که به پشت دوربین بروم و کارگردان یکی از آنها باشم، اما شرایط به گونه‌ای نبود که بتوانم چنین کاری بکنم. می‌دانستم تولیدکنندگان و برنامه‌سازان به من اعتماد نمی‌کنند و سرمایه‌شان را در اختیارم قرار نمی‌دهند. حالا وضعیت فرق کرده و خود تلویزیون به سراغم آمده است. می‌خواهم از فرصت به وجود آمده، نهایت استفاده را ببرم.

مترجم: کیکاوس زیاری

منبع: امپایر آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها