پورابراهیمی در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بررسی موضوع موسسه اعتباری غیر مجاز کاسپین در کمیسیون اقتصادی مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از قرار گرفتن موضوع موسسه اعتباری غیر مجاز کاسپین در دستور کار جلسه این کمیسیون در هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۵۵
بررسی موضوع موسسه اعتباری غیر مجاز کاسپین در کمیسیون اقتصادی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با جام جم آنلاین، با بیان اینکه کمیسیون متبوعش سال گذشته جلساتی با مسئولین بانک مرکزی در مورد نابسامانی موسسات مالی و اعتباری به ویژه کاسپین برگزار کرده، اظهار داشت: از ابتدای امسال هم در طی 3 نشست با رییس و معاونان بانک مرکزی نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که اقدامات بانک مرکزی پاسخگوی نیازهای جامعه نبوده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران این قبیل موسسات اعتباری افزود: بلافاصله پس از پایان تعطیلات خانه ملت موضوع کاسپین در دستورکار قرار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

پور ابراهیمی تصریح کرد: نظر به نشست های قبلی، مجموعه اقدامات بانک مرکزی در این خصوص به رأی ماده 236 آیین نامه گذاشته می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی در توضیح آیین نامه مذکور یادآور شد: چنانچه ماده این آیین نامه داخلی رای آورد، گزارش به قید فوریت به صحن علنی مجلس ارجاع می شود، تا بر حسب نیاز و تقاضای سایر نمایندگان در دستورکار صحن علنی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از تصویب احتمالی در صحن بلافاصله پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده شده، تا تخلفات ،کوتاهی و اهمال بانک مرکزی و دیگر نهادهای اجرایی بتواند به عنوان نخستین پرونده تعیین تکلیف گردد.

پور ابراهیمی ، ارسال پرونده مذکور به دستگاه قضایی کشور را مهم ترین گام خانه ملت برشمرد و خاطر نشان ساخت: اختلافات اساسی میان سپرده گذاران کاسپین و بانک مرکزی باید در دستگاه قضایی کشور حل و فصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
۰
۰
تضییع حقوق عامه مردم بواسطه دست اندازی شخصی به منابع مالی تامین شده توسط خود مردم  و هدایت این منابع در جهتی ناصواب و غیرقانونی (....)در حالی كه كشور به شدت به این منابع در جهت رفع فقر و بیكاری توسط خود مردم در شرایط اقتصاد مقاومتی كشور نیازمند است را می توان صرفا اهمال و بی مسولیتی از جانب سهامداران دانست.

نیازمندی ها