رئیس مجلس با بیان اینکه پدیده‌ای شوم‌تر از ماجرای تأسیس «رژیم صهیونیستی» در حافظه قرن اخیر نداریم، گفت: مسلمانان با پدیده‌ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجه هستند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۸۴
لاریجانی : رژیم صهیونیستی مادر تروریسم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی روز جهانی قدس در تهران اظهار داشت: ملت ایران بار دیگر در روز قدس به ندای امام(ره) لبیک گفتند و صحنه با شکوه غیرت دینی در مقابل ظلم و ستم استکبار و صهیونیزم را به رخ جهانیان کشاند.

وی افزود: در حافظه قرن اخیر پدیده‌ای شوم‌تر از ماجرای تأسیس رژیم صهیونیستی نداریم که این روند بر اساس نقشه شیطانی بود و جنایانی مانند دیر یاسین، غزه، کفر قاسم و صبرا و شتیلا و حرم ابراهیمی الخلیل و آواره نمون ملت از سرزمین خود را مرتکب شدند که در تاریخ نظیر ندارد.

وی افزود: تأسیس این رژیم نقطه آغاز ماجراجویی‌های گسترده در خاورمیانه شده است که تا امروز که دست این رژیم در حمایت از تروریست‌ها علنی شده، کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده است، لذا مسلمانان با پدیده‌ای تبهکار به نام صهیونیسم مواجه هستند که گر چه خود را متکی به یهود کرده است اما حقیقت قضیه این است که این یک دستاویز و یک دسیسه استعماری است که قدرت‌های بزرگ در آن دست داشتند تا ملل مسلمان را درگیر کنند، وگرنه یهود در ایران زندگی می‌کنند و از صهیونیست‌ها بیزار هستند و در جهان هم یهودیانی هستند که صهیونیسم‌ها را محکوم می‌کنند.

رئیس مجلس تصریح کرد: اینکه امام (ره) بارها فرمودند مسلمانان متحد شوند و دست جنایتکاران چپ و راست که در رأس آن امریکاست، را قطع کنند و اسرائیل را ریشه‌کن کنید، از آن جهت است که استعمارگران یک غده سرطانی در منطقه‌ای ایجاد کردند که برای همیشه مسلمانان را درگیر نگه دارند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم یک جنبشی است که هدف آن بازگرداندن یهودیان به وطن خود که به دروغ آن را فلسطین انتخاب کردند، می‌باشد، این اصطلاح تا قرن 19 مطرح نبود، پس از کنگره اول صهیونیسم در سال 1897 میلادی عملاً به این نظریه سامان دادند و به مرور شکل اجرایی پیدا کرد. اعلام کردند یهود قوم برتر است، صهیونیست‌ها با دستاویز قرار دادن عباراتی از تورات که یهود را قوم برگزیده و خاص معرفی می‌کند، برداشتی درست کردند که مقصود از برگزیدگی قوم یهود همان قوم برتر است، به طوری این معنا را گسترش دادند که حتی ترویج دادند که برتری قوم یهود ربطی به خیر و شر و طاعت و معصیت ندارد، حتی اگر یهودیان مرتکب گناه شوند برگزیده بودن این قوم ساقط نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح روند شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیزم یک پدیده شیطانی بین‌المللی است، این ادعا که یهودیان صاحبان سرزمین فلسطین بودند دروغ است، آنگونه که تاریخ نشان می‌دهد یهودیان در قرون نزدیک به میلاد مسیح به آنجا آمدند و همیشه هم در اقلیت بودند، 1500 سال این شهر در دست کنعانیان بود که از جزیرةالعرب به آنجا آمده بودند و چند قرن در تصرف ایرانیان بود و بعد به به دست یونانیان افتاد، دوره آرامش اوشلیم از وقتی آغاز شد که توسط نیروهای مسلمان در دهه دوم هجری فتح شد و میان مسلمانان و مردم آنجا توافقنامه‌ای امضا شد و حقوق همگان مشخص شد، بنابراین این ادعا که یهود صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بودند، از دروغ‌هایی است که برای سلطه صهیونیست‌ها درست شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه این سرزمین نمی‌تواند دستاویزی برای سلطه‌گری صهیونیست‌ها باشد، خاطرنشان کرد: هدف امام(ره) از تأسیس روز قدس یک افشاگری بود تا ملت‌های مسلمان بیدار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها