وزارت خارجه روسیه از اطمینان بالای خود نسبت به کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۵۳
می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که سرکرده داعش کشته شده است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: ما امیدواریم که مستندات مناطق کاهش تنش در سوریه پیش از نشست بعدی آستانه آماده شود.

این در حالی است که معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور نمی‌تواند کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در شهر «رقه» در سوریه را تأیید کند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرد که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش احتمالا در یکی از حملات هوایی این کشور کشته شده است.

وزارت دفاع روسیه افزود که در پی این حمله که 28 ماه مه (ماه گذشته میلادی) در رقه صورت گرفت، مسئولان نظامی بلندپایه داعش و حدود 330 تروریست به هلاکت رسیده‌اند که احتمالا بغدادی نیز در بین کشته شدگان است.

پیش از این نیز دیلی میرور انگلیس در گزارشی نوشته بود که ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش روز شنبه 20 خرداد در حمله‌ای هوایی در سوریه کشته شده است.

محل زندگی بغدادی از مدتها پیش نامشخص است. آخرین فیلم منتشر شده از رهبر تروریست‌ها فیلمی است که داعش سال 2014 آن را منتشر کرد. این فیلم بغدادی را در حال ایراد خطبه‌های نماز جمعه در مسجد «النوری»، در شهر موصل نشان می‌دهد.

خبرگزاری رویترز اخیراً در گزارشی نوشته بود سرکرده داعش احتمالاً در یکی از مناطق بیابانی بین شهر «رقه» در سوریه و «موصل» در عراق مخفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها