مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود جریانات خنک شمالی به کشور گفت: نوار شمالی کشور و استانهای ساحلی خزر طی دو روز آینده با بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۳۷
کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی از کشورمان باعث می‌شود تا امروز نیز در اواخر وقت بخشهایی از خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی با افزایش ابر و وزش باد موقتی مواجه شوند.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز سیستم پرفشار و جریانات خنک شمالی وارد کشور می‌شود که موجب بروز بارش پراکنده باران و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور و نوار شمالی خواهد شد؛ این روند تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از عبور موج ضعیف بارشی طی دو روز آینده خبر داد و گفت: روزهای پنج شنبه و جمعه با عبور موج ضعیفی از شمال غرب کشور، در مناطقی از آذربایجانها و اردبیل بارش باران و رعد و برق و وزش باد پدید خواهد آمد.

به گفته وظیفه، پیش‌بینی می‌شود که امروز و فردا وزش باد و گرد و خاک در استانهای خوزستان و بوشهر پدید آید.

وی ادامه داد: طی 72 ساعت آینده خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی خواهد شد و تمهیدات لازم باید برای تردد قایقهای تفریحی و شناورهای سبک و نیمه سنگین در نظر گرفته شود .

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه وزش باد شدید و توفان شن در روزهای آتی برای زابل استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای آتی سرعت وزش باد و پدیده گرد و خاک به همراه کاهش کیفیت هوا در منطقه زابل افزایش می‌یابد؛ ضمناً طوفان شن نیز در این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه، شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 39 درجه بالای صفر رسید که از فردا با ورود جریانات خنک شمالی شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها