صالحی امیری در حاشیه جلسه دولت:

هدف ما خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی را مورد تأکید قرار داد و در عین حال گفت که هم‌اکنون در حوزه کتاب هیچ‌گونه مسأله و مناقشه‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۴۷
هدف ما خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضع وزارت ارشاد نسبت به فیلم‌های توقیفی گفت: آنچه ما تصمیم گرفتیم این است که فیلم‌های توقیفی بازبینی شود و توسط شورای تخصصی مربوطه اصلاحات لازمه بر آنها اعمال شود.

او افزود: چنانچه اصلاحات اعمال شود، مجدداً در شورا تأیید می شوند و امکان اکران پیدا می‌کنند و از بلاتکلیفی درمی‌آیند. به طور کلی هدف ما در این مسأله خروج فیلم‌های توقیفی از بلاتکلیفی است تا یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود که فیلم‌های قابل اصلاح، اصلاح شوند و آنهایی که به هر صورت اصلاح نمی‌شوند، وضعیت مشخصی پیدا کنند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شورا مجدداً در حال بازبینی فیلم‌هاست و با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها مذاکره می‌کند که در صورت امکان اصلاح در چارچوب مبانی و قوانین تعریف‌شده در نظام سینمایی ما اعمال شود اما اگر این اصلاحات انجام نشود مجوز نخواهند گرفت.

صالحی امیری همچنین با اشاره به کتاب‌های توقیف‌شده گفت:‌ ما عموماً برای کتاب‌ها اصلاحیه اعلام می‌کنیم و در مواردی که مولف بر اساس موارد اعلام‌شده اصلاحات را انجام دهد مجوز نشر می‌گیرد. هم‌اکنون در حوزه کتاب هیچ‌گونه مسأله و مناقشه‌ای نداریم و رابطه‌ای بسیار منطقی بین مولف، ‌ناشر و وزارت ارشاد وجود دارد و این روابط در حال گسترش است.

وی تأکید کرد: آنچه ما در فضای فعلی با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری دنبال می‌کنیم، ایجاد سازوکارهای جدیدی برای اصلاح روش‌ها و دقت بیشتر در فرآیند تصمیم‌گیری و نظارت است که باید با ارزش‌های انقلاب و مبانی ارزشی و هنجاری نظام منطبق باشد. این از اصول قطعی ماست و ما در این خصوص فرمایشات رهبری را فصل‌الخطاب قرار می‌دهیم.

صالحی امیری یادآور شد: همکاران من با تشکیل گروه‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف وزارتخانه در حال بررسی این دغدغه‌ها و رفع اشکالات هستند. فکر می‌کنم جهت‌گیری ما، جهت‌گیری در چارچوب اهداف انقلاب، نظام و اسناد بالادستی است و آنچه امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم است، سند چشم‌انداز برنامه ششم، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهت‌گیری‌های مشخص در چارچوب نظام است و همه همکاران من در سراسر کشور به این چارچوب و مبانی وفادار هستند و آن را نصب‌العین قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها