«فرهنگ مردم»، به فرهنگ دینی و اعتقادی مردم کشورمان در روزهای پایانی ماه رمضان و سنت های پسندیده عید سعید فطر می پردازد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۷۳
آداب و سنت های روزهای پایانی ماه رمضان در «فرهنگ مردم»

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، بر پایی آیین ها و سنت هایی که رنگ و بوی معنویت دارند، جلوه ای زیبا به این ماه عزیز می بخشد.

بیان برگزاری مراسم «الم ترانی» در شهرستان ساوه که توسط جوانان و نوجوانان محله اجرا می شود، دوختن کیسه برکت توسط زنان و دختران مشکین شهر استان آذربایجان شرقی که معمولا با ختم سی جزء قرآن در مساجد انجام می شود، دوختن کیسه ای از پارچه سپید در کرمان و نگه داشتن پول به نیت برکت رزق و روزی، پختن آش بی بی سه شنبه در جهرم فارس از آداب مردم کشورمان در روزهای پایانی ماه رمضان است.

از دیگر آیین های خداحافظی با لحظه های معنوی افطار و سحر، خداحافظی با نعمت و رحمت و برکت این ماه و خداحافظی با شب های نورانی قدر می توان به مراسم الوداع مردم خوانیک علیای بیرجند و نوحه خوانی کازرون فارس بعد از مناجات سحر اشاره کرد.

حال و هوای شب بیست و هفتم مردم استان یزد و بیان عقاید هموطنان ترکمن در استان خراسان شمالی با دیدن هلال ماه شوال، خواندن نماز عید فطر و مراسم عیدانه برای عروس و داماد در طالقان و فرنق خمین از دیگر بخش های این برنامه است.

«فرهنگ مردم» به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی، نویسندگی زینت صالح پور جمعه دوم تیرماه ساعت 21:30 پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها