از آنجایی که پرسپولیس به دلایل تنش های سیاسی نمی تواند میزبانی از الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده بگیرد کشور عمان به عنوان میزبان پرسپولیس انتخاب شد، میزبانی که برای پرسپولیس مناسب به نظر نمی رسد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۱
چرا عمان میزبان پرسپولیس شد؟ / 6 دلیل برای تبعید سرخ ها به مرزهای سعودی

به گزارش جام جم آنلاین ، عمان یکی از کشورهای متحد عربستان است، کشوری که در روز میزبانی پرسپولیس همانند میزبان واقعی برای سعودی ها عمل خواهد کرد و ورزشگاه سلطان قابوس مسقط تبدیل به جایی برای جولان هواداران و لیدرهای سعودی خواهد شد. اما دلیل این انتخاب عجیب برای پرسپولیس چه بود؟ مسئولان پرسپولیس هر چقدر هم بخواهند با دلیل و برهان از انتخاب عمان دفاع کنند باید گفت که نفوذ سعودی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته عدم توانایی سران پرسپولیس در ارتباط با سران آسیایی منجر به انتخاب عمان به عنوان میزبان شده است. حالا آنها این انتخاب را «بهترین گزینه» برای پرسپولیس قلمداد می کند. اما چهار دلیل برای تبعید پرسپولیس به مرزهای عربستان سعودی وجود دارد.

قانون صریح کنفدراسیون آسیا

پرسپولیس می توانست یکی از کشورهای همجوار و یا نزدیک مثل گرجستان و یا ارمنستان را انتخاب کند اما از آنجایی که قانون صریح کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید فقط باید کشورهایی میزبان شوند که عضو رسمی این فدراسیون باشند نه اروپا فرصت میزبانی در این کشورها از بین رفت.

پاسخ منفی ازبک ها

کشور ازبکستان می توانست میزبان خوبی برای پرسپولیس باشد. رایزنی با فدراسیون فوتبال این کشور آغاز شد اما ازبک ها حتی پاسخ نامه نگاری مسئولان باشگاه پرسپولیس را ندادند.

کارشکنی اماراتی

امارات با توجه به حضور پرشمار ایرانیان در این کشور نیز می توانست گزینه خوب دیگری برای میزبانی باشد. مذاکرات آغاز شد و در حالی که همه چیز خوب پیش می رفت ناگهان طرف اماراتی اعلام کرد این کشور حاضر به میزبانی از پرسپولیس نیست. هر چه باشد امارات متحد عربستان است و در راستای اهداف آنها حرکت می کند.

مشکل سیاسی قطر

با قطری ها هم مذاکراتی انجام شد اما قطع روابط سعودی با این کشور باعث می شود تا حتی تیم های سعودی هم از سفر به این کشور خودداری کنند.

زمین بد قرقیزستانی ها

قرقیزستان خیلی راحت به پرسپولیس پاسخ مثبت داد. اما پندار توفیقی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس برای بازدید از شرایط یکی از ورزشگاه های بیشکک به این کشور سفر کردند و در آنجا متوجه کیفیت بسیار پایین زمین چمن ورزشگاه شدند تا میزبانی این کشور هم برای پرسپولیس منتفی شود.

راه طولانی تا مالزی

مالزی پیشنهاد دیگر پرسپولیس برای میزبانی بود. اما از آنجایی که مسافت پرواز طولانی است و منجر به خستگی بازیکنان می شود، از دور گزینه ها کنار رفت.

و در نهایت عمان

عمان نه دور بود نه زمین مناسب دارد. کارشکنی هم نمی کنند. مشکل سیاسی هم با عربستان سعودی که ندارند هیچ متحد آنها هم هستند. بابت میزبانی هم به پرسپولیس نه نگفتند. پس گزینه ای بسیار ایده آل برای پرسپولیس به شمار می روند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها