محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به الجزایر سفر کرده است، بعد از ظهر امروز به وقت محلی با عبدالمجید تبون، نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۸۴
ظریف: در موضوعات همکاری دو جانبه سقفی برای همکاری با الجزایر وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا در این دیدار نخست وزیر الجزایر با اشاره به روابط خوب دو کشور اظهار داشت: امیدواریم روابط اقتصادی دو کشور به موازات روابط خوب سیاسی به پیش برود و ما آمادگی داریم مناسبات دو جانبه را در همه زمینه بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهیم.

وی همکاری های بانکی، تولید خودرو، ساخت مسکن و ... را از جمله زمینه های همکاری دو کشور برشمرد و افزود: دو کشور اشترکات فراوانی داریم و معتقدیم هر چه سریعتر باید توافقات گذشته اجرایی شود.

تبون با اشاره به تحولات منطقه نیز اظهار داشت: روابط ما با کشورهای منطقه خوب است ولی متاسفانه برخی کانون های بحران در جهان عرب و اسلام وجود دارد که نوعی نزاع جاهلی است. اسلام عامل وحدت همه ماست و همگی دارای منافع مشترک هستیم و معتقدیم اعتدال و گفت‌وگو راه حل همه مناقشات و اختلافات است.

در ادامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره اهمیت فراوان روابط با الجزایر افزود: ما تقریبا درباره تمامی نکاتی که اشاره کردید اشتراک نظر داریم. دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین المللی همواره تفاهم و رایزنی داشته و داریم. در موضوعات همکاری دو جانبه سقفی برای همکاری با الجزایر وجود ندارد و در حوزه های بانکی، خودروسازی، مسکن، صنایع پیشرفته و... آماده رفع موانع و گسترش مناسبات با الجزایر هستیم.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها