استاد شهریار پرهیزکار در گفت و گو با جام جم آنلاین تشریح کرد

شب های سرنوشت ساز ماه رمضان / توازن میان عبادت و اعمال انفرادی و جمعی

استاد شهریار پرهیزکار، قاری و حافظ ممتاز قرآن کریم و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و دهه آخر این ماه پربرکت نکات جالبی را مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۹۳
شب های سرنوشت ساز ماه رمضان / توازن میان عبادت و اعمال انفرادی و جمعی

شهریار پرهیزکار ساکن شهر مقدس قم است اما چند روزی است که به نیت دیدار والدین به تهران آمده است و ما نخستین پرسشی که با او در میان گذاشتیم این بود که شهریار پرهیزکار شب بیست و سوم ماه رمضان را چگونه سپری می کند، دعا و نیایش در خلوت و تنهایی یا حضور در مراسمی جمعی که او پاسخ داد: حقیقتش این است که احساس شخصی و قلبی من در شب های مبارک قدر این است که در منزل باشم و خودم انفرادی اعمال شب قدر را انجام دهم و این گونه استفاده بهتری خواهم برد.

او در ادامه افزود: همان طور که می دانید در چنین شبی که بیست و سوم ماه رمضان است و احتمال شب قدر بیشتر است، من سعی می کنم این شب را در مساجدی که حالت مسجد جامع دارند بگذرانم.

از پرهیزکار پرسیدم امشب کدام مسجد را انتخاب کرده اید که گفت: امشب هم اگر خدا بخواهد درمسجد محله سکونت والدین مان در شهرک محلاتی تهران حضور خواهم داشت.

این استاد قرائت قرآن و حافظ کل کلام الله مجید افزود: معتقدم در چنین فرصت های عزیزی باید مردم یک توازنی میان اعمال انفرادی و جمعی ایجاد کنند، من خودم هم دعاهای انفرادی را انجام می دهم و هم در اجتماعات دینی در چنین شب هایی شرکت می کنم.

پرهیزکار همچنین با بیان این که دهه سوم ماه رمضان اهمیت ویژه ای دارد، گفت: نقل است از حضرت صدیقه طاهره (س) که به دهه آخر ماه رمضان اهمیت ویژه ای می دادند و اساسا در این دهه پایانی از خوابیدن و استراحت کردن در هنگام شب خبری نبود و حضرت تاکید داشتند که در روز استراحت کنند تا نهایت بهره را در شب های دهه آخر ببرند ، حتا غذاهای مقوی برای افطار و سحری و ... تهیه میکردند تا قدرت و قوت باشد . آنچه مهم می نماید این است که خدای نکرده این شب های پایانی ماه رمضان را با غفلت نگذرانیم چون بسیار سرنوشت ساز است و به طور خلاصه باید بگویم که تعیین سرنوشت یک ساله انسان را رقم می زند ، من خودم سعی می کنم دهه آخر استراحتم بیشتر در روز باشد و از شب برای نیایش و دعا بهره می برم.

پرهیزکار با بیان این که ما برای شب های ماه رمضان دعای خاصی نداریم اما این ده شب پایانی دارای دعاست، گفت: همین نکته نشان از اهمیت ویژه دهه پایانی دارد ، باید اعمال و دعاها را با دقت انجام داد و مراقبت کنیم که ان شاء الله غفران الهی شامل حال مان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها