بزودی باید شاهد کار ربات‌ها به جای کارگران مزرعه باشیم. رباتی که به صورت خودکار به جمع‌آوری سیب اقدام می‌کند توسط شرکت Abundant Robotics واقع در کالیفرنیا ساخته شده است. این ربات با استفاده از یک سیستم مانند جاروبرقی، میوه درخت را از شاخه جدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۳۴
ربات‌ها جایگزین کارگران مزرعه سیب می‌شوند

دان استری، مدیر شرکت یاد شده گفت: به عنوان کسی که در لوئیزیانا بزرگ شده ام، از تجهیزات کشاورزی مانند کمباین، ابزار چیدن پنبه و تراکتور الهام گرفتم و به این نوآوری اقدام کردم. این کار ما در نوع خود یک نوآوری کشاورزی محسوب می‌شود.

این نوآوری در استرالیا در مرحله آزمون است، جایی که در آن سیب در تمام فصول قابل دسترس است. این درحالی است که در آمریکا و در پاییز، آزمایش در واشنگتن انجام می‌شود چراکه اینجا تعداد زیادی باغ سیب وجود دارد. به طوری که سال 2004، 58 درصد از سیب ایالات متحده در واشنگتن رشد یافت.

تاد فرایهور از کمیسیون سیب واشنگتن گفت: برداشت سیب، کاری حرفه‌ای است و نیاز به مهارت دارد و البته کاری دشوار به شمار می‌رود. این درحالی است که ربات با برداشت سیب در زمان مناسب با شناسایی بهترین سیب‌ها در این راه کمک می‌کند. اما برخلاف برداشت سایر محصولات، چیدن میوه نیاز به نوعی دقت دارد که تنها با چشم و دست آن را می‌توان انجام داد.

دان اسوافورد، تکنولوژیست کشاورزی در Virginia Tech گفت: ربات قادر به شناسایی سیب رسیده است و برای این کار از سنسورها و دوربین‌های تخصصی استفاده می‌شود، به طوری که قادر به انتخاب میوه بدون آسیب رساندن به آن است.

کارن لوئیس، متخصص میوه درختی در دانشگاه ایالتی واشنگتن گفت: ما در ایالات متحده بین 315 تا 320 هزار جریب سیب برای بازار، کشت می‌کنیم . این درحالی است که میزان تقاضا برای نیروی کار سالانه در محدوده 250 تا350 نفر ساعت در هر جریب است که میزان کمی نیست. دان اسوافورد گفت: بخش خصوصی سال‌هاست به دنبال مکانیزه کردن برداشت میوه است، درحالی که این تلاش‌ها تنها روی سیب متمرکز نبوده است.

با استفاده از این ابزار می‌توان در زمان کمبود نیروی کار به برداشت محصول ادامه داد. با توجه به آمار 2015 اداره آمار کار، مزارع میوه و مغزها 41 درصد از نیروی کار کشاورزی کشور را دراختیار داشت و یک ششم از این مقدار را نیروی کار مهاجر تشکیل می‌داد. مزارع میوه و مغزهای درختی به طور متوسط، 196هزار نفر نیروی کار داشتند در حالی که حدود 40 هزار نفر به طور متوسط در باغ‌های سیب کار می‌کردند.

جیم بیر، رئیس و مدیرعامل انجمن سیب (Apple Association) ایالات متحده گفت: کشاورزی به طور جدی با کمبود نیروی کار مواجه است. بنابراین شرکت‌ها باید زمان و بودجه را به فناوری‌های جدید اختصاص دهند.

چنانچه کشاورزی به شیوه خودکار انجام شود، می‌توان در آینده منتظر کاشت سیب، آبیاری، برداشت و مرتب‌سازی (سورتینگ) و رساندن آن به مغازه، بدون دخالت انسان بود.

فرایهور گفت: بدیهی است، جایگزین کردن نیروی کار با تکنولوژی در باغ‌ها به سیستم آن باغ بستگی دارد، اما صنعت ما از بهره‌وری و تکنولوژی در هر سطحی استقبال می‌کند و بسیار مایل هستیم تا استفاده از فناوری را در صنعتمان ببینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها