خودروی مزدا 323 از اواخر دهه 70 شمسی به عنوان یک خودروی ژاپنی با کیفیت و کم استهلاک توسط گروه بهمن به بازار خودروی ایران عرضه گردید.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۲۷
مزدا 323 در بازار چند است؟ +جدول

به گزارش جام جم آنلاین، این خودرو در سال 1382 مورد فیس لیفت قرار گرفت و درنهایت تولید و عرضه آن از 1386 متوقف و چندی بعد جای خود را به خودروی مزدا 3 داد.

داخل مزدا 323 ساده و هماهنگ بوده و کمی از طراحی اسپرت برخوردار است. طراحی داشبورد معقول و کیفیت مطلوبی دارد و اجزا و ادوات به‌خوبی در میان آن جای گرفته‌اند. قسمت میانی به‌صورت قابی شکل از دیگر بخش‌ها جداشده و از بالا ورودی‌های هوای اتاق و دکمه هشدار فلاشر، سیستم صوتی و ادوات مربوط به سیستم سرمایش و گرمایش را در خود جای‌داده است.

در ابتدای عرضه مزدا 323، نمای جلو خودرو متفاوت و ساده‌تر بود به‌طوری‌که چراغ‌های جلو طراحی ساده‌تر با زوایای شکسته و راهنمای جدا، جلوپنجره ساده‌تر، سپرهای صاف‌تر با دهانه‌ای عریض‌تر و پیوسته و در کاپوت صاف با دو خط که برجستگی کمی داشتند جای خود را به چراغ‌های سربالا با طراحی منحنی شکل، جلوپنجره هماهنگ با طرح مزدا، سپرهای زیباتر با دهانه کوچک‌تر و مه‌شکن‌های جداشده از دهانه و درب موتور با خطوط عمق داده‌شده در نمونه جدید و بهبودیافته، دادند. نمای کنار مزدا 323 ساده بوده و گلگیرها با لبه‌های برجسته طراحی‌شده‌اند. نیمه پایینی درها نسبت به نیمه بالا کمی برجسته شده و نوار ضربه‌گیر باریکی بر روی آن نصب‌شده است.

مزدا 323 با توجه به حجم موتور و توانش در حد خود سواری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. ضمن آن‌که تعویض دنده‌ها در نمونه‌های دستی و خودکار به‌موقع انجام می‌شود. هندلینگ و پایداری خودرو مطلوب است ولی در هنگام عبور از ناهمواری‌‌های متعدد سیستم تعلیق عقب نسبتاً پر سروصدا جلوه می‌کند که برای سرنشینان عقب چندان خوشایند نخواهد بود.

قیمت این خودرو در بازار به‌صورت جدول ذیل است:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها