مجازات به روش یانکی‌ها

اعـدام زجـرآور با تـزریـق ســم

آمریکا همواره خود را مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کند، درحالی که هنوز اعدام زجرآور محکومان با دو داروی خطرناک پنتوباربیتال و میدازولام در زندان‌های 31 ایالت این کشور ادامه دارد. زندانبانان زمان اجرای این شیوه، مجرمان را روی تخت می‌خوابانند، دست و پایشان را با میله‌ها یا طناب‌های مخصوص می‌بندند، سپس دکتر، براساس جثه یا وزن مجرم، دارو را در آب حل و به او تزریق می‌کند. این دارو بسته به شرایط، بین هشت تا 18 دقیقه موجب مرگ می‌شود، اما نکته اینجاست که با فلج کردن تدریجی اعضای بدن اعدامی، مرگی زجرآور را برای او رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳۵
اعـدام زجـرآور با تـزریـق ســم

به‌کارگیری این روش برای اعدام مجرمان درحالی است که پیش از این استفاده از صندلی‌های برقی نیز در برخی زندان‌های آمریکا رایج بود. به این معنی که فرد اعدامی را به صندلی می‌بستند، سپس جریان برق را به آن وصل می‌کردند تا بر اثر شوک وارده دچار ایست قلبی شود. مجازات اعدام در حالت کلی و خشونت در دو شیوه اخیر باعث اعتراض انجمن‌های مدنی و مردم ایالت‌های مختلف آمریکا شد. آنها خواستار حذف مجازات اعدام به هر شیوه بودند. براساس آخرین آمار دادگاه جنایی آمریکا، تعداد افراد اعدامی در سال 2013، 210 نفر بود. این عدد در سیر صعودی قرار دارد؛ به نحوی که ممکن است تا سال 2017 به 288 اعدامی با تزریق دارو منجر شود. در این گزارش مهم‌ترین اعدام‌های یک سال گذشته با تزریق دارو به نگارش درآمده است.

اعدام برای قاتل زنجیره‌ای

قتل سه مرد و یک نوزاد چهار ماهه طی 48 ساعت باعث شد تا جیمز بیگبای، مشهور به بیگی به اعدام محکوم شود. در آن روز شوم، در دسامبر 1987، بیگی در خانه دوستش میکائیل مهمان بود. میکائیل نوزاد چهار ماهه خود را در اتاقی گذاشت و خودش برای پختن استیک‌ها به آشپزخانه رفت که ناگهان بیگی گلوله‌ای به سر او شلیک کرد. بیگی سپس داروی خواب‌آور را به نوزاد چهار ماهه خوراند، او را هم کشت و جسدش را در سینک ظرفشویی گذاشت، اما این روز شوم پایانی نداشت. بیگی چند ساعت بعد به آپارتمان دوست دیگرش به نام کلوین رفت و از او خواست بطری‌های نوشیدنی را از داخل ماشین بیاورد. زمانی که کلوین به سمت ماشین رفته بود، بیگی با شلیک گلوله او را هم کشت و گریخت. تاکنون سه نفر کشته شده بودند، اما هنوز یک مرد دیگر مانده بود که باید به قتل می‌رسید. بیگی سوار ماشین کلوین شد و به ارلینگتون تگزاس رفت. مقتول چهارم در یکی از آپارتمان‌های این ایالت زندگی می‌کرد. او نیز از دوستان بیگی بود. بیگی در خانه او را زد. وقتی بیرون آمد، صدای شلیک سه گلوله به هوا بلند شد و قتل چهارم نیز رقم خورد. بیگی در 26 دسامبر 1987 به جرم قتل چهار نفر به اعدام محکوم شد. اجرای حکم او بارها به تعویق افتاد، اما سرانجام 14 مارس 2017، وقتی 61 سال داشت، با تزریق یک دُز پنتوباربیتال به مجازات رسید.

اجیرکردن قاتل برای کشتن همسر

جرمی برای کشتن همسرش ترسا، 2000 دلار به رولاندو داد. پسر 22 ساله علت این جنایت را نمی‌دانست، اما حاضر شد به خاطر پول، ماشه اسلحه را بچکاند و گلوله را در مغز ترسا خالی کند. رولاندو، چهارم جولای 1972 در بکسر ایالت تگزاس به دنیا آمد. 22 سالگی او با قتل ترسا همراه شد. او خیلی زود توسط پلیس دستگیر شد و به زندان افتاد. رولاندو در اعترافاتش، جرمی و برادرش را مقصر اصلی نامید و گفت: «آنها به من پول داده بودند ترسا را بکشم. من انگیزه‌ای غیر از این نداشتم.» جرمی از این اتهام متعجب شده بود، اما قاضی دادگاه او را خطاب قرار داد و گفت: «هنوز نمی‌دانی چه کسی انسان کثیف‌تری است؟ شخصی که می‌خواهد عشقش را بکشد یا کسی که به خاطر پول دست به جنایت می‌زند؟» جرمی و برادرش به اتهام مشارکت در قتل به حبس محکوم شدند. رولاندو نیز پس از 22 سال زندان در 44 سالگی، با تزریق یک دُز پنتوباربیتال اعدام شد.

خفه کردن مادر و 2 فرزند برای سرقت

کریستیون 18 ساله برای سرقت از خانه‌ای در ایالت میسوری، سلاحش را برداشت و همراه پسرعموی 17 ساله‌اش به چند مایلی محل اقامتش رفت. وقتی به مقابل خانه رسیدند، آقای بولین مثل همیشه سر کار رفته و اعضای خانواده‌اش تنها بودند. هر دو متهم پس از پرسه زدن طولانی در خیابان، به داخل خانه رفتند. دو کودک خانواده، یک دختر 9 و یک پسر 12 ساله تلویزیون تماشا می‌کردند و مادرشان هم در آشپزخانه کار می‌کرد. آنها دست و پای دو کودک و مادرشان را بستند و با ته قنداق طوری به سر آنها ضربه زدند که باعث بی‌هوشی‌شان شد. کریستیون و پسرعمویش تمام وسایل برقی خانه مانند گیم باکس، تلویزیون و پول‌ها را دزدیدند. سپس هنگام فرار، هر سه عضو خانواده را خفه کردند و با ضربه‌های چاقو، صدماتی به جنازه‌ها وارد کردند. پلیس پس از چند روز هر دو قاتل را دستگیر و دادگاه در 14 اکتبر 1999 حکم اعدام آنها را صادر کرد. این احکام دو بار تغییر کرد تا آنجا که کریستیون 19 سال در زندان ماند، اما سرانجام موعد اعدامش فرا رسید. پزشک زندان ایالت میسوری، او را نیز با تزریق اعدام کرد. پسرعمویش هم در زندان هنوز دوره محکومیت خود را می‌گذراند.

3 قتل در 2 دقیقه

کریستوفر ویل کینز، 29 سپتامبر 1968 در تگزاس آمریکا به دنیا آمد و 27 اکتبر 2005 به جرم قتل سه نفر با شلیک گلوله به اعدام محکوم شد. او از همان کودکی اختلالات روانی داشت و در بزرگسالی به عضویت گروه‌های شیطان پرست درآمد. زمانی که کارآگاهان پلیس خودروی او را برای به دست آوردن سرنخ مورد بررسی قرار می‌دادند، پارچه‌ای پیدا کردند که نماد 666 روی آن نقش بسته بود. ویل کینز، دو نفر از مقتولان را در خودرویشان با شلیک گلوله کشته بود. او دو دقیقه بعد نیز به سمت یک باجه تلفن تیراندازی کرد و مردی را که در آنجا مشغول حرف زدن بود، به قتل رسانده بود. متهم پس از دستگیری به هر سه قتل اعتراف کرد و 12 مارس 2008 به اعدام محکوم شد. 90 دقیقه قبل از اجرای حکم، قاضی از او پرسید: «از مردن نمی‌ترسی؟» و پاسخ شنید: «از همان کودکی، وقتی 13ـ 12 سال داشتم، مرگ را احساس می‌کردم. من هیچ انگیزه‌ای برای زندگی ندارم. در این 20 سال، هیچ کسی نمانده که از آزار و اذیت‌هایم در امان باشد. آنها بعد از مرگ هم مرا نخواهند بخشید.» این پاسخ باعث شد حکم اعدام ویل کینز، ده سال به تعویق بیفتد، اما سرانجام 11 ژانویه 2017، قاتل 48 ساله با انتقال به اتاقی مخصوص، با تزریق یک دُز داروی پنتوباربیتال اعدام شد.

قتل 4 عضو خانواده موسیقیدان مشهور

قتل پدر، مادر و دو دختر چهار و 9 ساله موسیقیدان مشهور ویرجینیا باعث شد تا حکم اعدام ریکی گری 29 ساله صادر شود. او که سال 2006 به زندان افتاده بود، قرار بود به فاصله کمی از قتل‌ها اعدام شود، اما دادگاه تجدیدنظر تصمیم گرفت او را برای مدت بیشتری در زندان نگه دارد. ریکی گری ده سال در زندان ماند تا این‌که غروب 18 ژانویه 2017 با تزریق سه دُز میدازولام توسط پزشک زندان، آخرین روز زندگی‌اش فرا رسید.

سرقت 3000 دلاری از ساندویچی

تری دارنل، متولد 10 آگوست 1973 در دالاس تگزاس آمریکا بود. او 8 جولای 2002 هنگام سرقت از یک ساندویچی بزرگ، به سمت دو کارگر شلیک کرد. مقتولان دو مرد 34 و 26 ساله بودند که دارنل پس از کشتن آنها، توانست به صندوق ساندویچی دستبرد بزند و 3000 دلار وجه نقد را بدزدد. دارنل بزودی دستگیر و در دادگاه ایالتی تگزاس به اعدام محکوم شد. قضات و وکلای جنایی برای 17 سال، اجرای حکم را عقب انداختند، اما سرانجام دارنل نیز با تزریق دارو اعدام شد.

مهدیه آخوندزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها