شور و شوقی خاص در استودیوی پخش رادیو سلامت به وجود آمده؛ حسی زیبا و دلنشین از این‌که چه بسیار هستند انسان‌هایی که فقط به فکر خودشان نیستند و دیگران را نیز دوست دارند.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳۳
یک افطار، مهمان رادیو سلامت باشید

ویژه‌برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت، به تهیه‌کنندگی سولماز عطایی، گویندگی فیروزه آدابی و مسعود خواجه وند به مدت 30 شب در ماه مبارک رمضان از ساعت 19 و 10 دقیقه تا 21 با ایجاد فضای عرفانی شاد و تلفیقی از بخش‌های کوتاه و شنیدنی در قالب گزارش، نمایش، داستان، مداحی و تواشیح، مصاحبه، مسابقه و ... همراه مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش خواهد بود.

واکاوی سلامت از منظر عرفانی

سولماز عطایی سیاهپوش با سابقه 11سال تهیه‌کنندگی برنامه‌های رادیویی در گفت‌وگو با جام‌جم ویژگی شاخص برنامه تا خدا راهی نیست را پرداختن به موضوع سلامت از جنبه اجتماعی و مبحث خیریه به دلیل فضای معنوی رمضان دانسته و می‌گوید: چون ماه رمضان ماه اخلاق و کار نیک کردن است، محوریت اصلی برنامه امسال معرفی فعالیت‌های موسسات خیریه انتخاب شده است .

او با بیان این‌که موضوعات برنامه با دو محور سلامت اجتماعی و سلامت معنوی طراحی شده است، می‌افزاید: این سوژه‌ها طوری طراحی شده که ذهن مخاطب را درگیر کرده و او را برای لحظه‌ای هم که شده به فکر فروببرد.

عطایی با اشاره به این‌که آیتم‌های برنامه با حال و هوای لحظات افطار همخوانی دارد، ادامه می‌دهد: در یک بخش از برنامه به بیمارستان‌ها سر می‌زنیم. در زمان اذان و افطار پرستاران حتی پزشکان هم مشغول فعالیت هستند. این طور نیست که آنها بیمار را رها کنند و به فکر افطار خود باشند بلکه اگر بیمار احتیاج به ویزیت یا نوار قلب دارد اول به او می‌رسند بعد با یک افطاری ساده روزه خود را باز می‌کنند.

وی عنوان می‌کند: برای آشنایی بیشتر مردم با موضوع اهدای عضو هر شب از بانیان خیریه‌های سلامت، خانواده‌های اهدای عضو، ماماها و پژوهشگران خاص دعوت کرده‌ایم که در برنامه حضور یابند.

هماهنگی در اجرا

مسعود خواجه‌وند که در کنار آدابی گویندگی برنامه را به عهده دارند، می‌گوید: خیلی خوشحالم که امسال هم این توفیق نصیبم شده به همراه همین تیم برای دومین سال پیاپی در خدمت عزیزان شنونده باشیم. از آنجا ‌که من و خانم فیروزی برنامه‌های مشترک زیادی با هم داشتیم، توانستیم اجرایی روان و یکدستی را داشته باشیم.

وی می‌افزاید: ما سعی می‌کنیم در حدود دو ساعتی که در خدمت دوستان هستیم بتوانیم برنامه‌ای شاد و متنوع اجرا کنیم، هر چند در شب‌های قدر که فضا سنگین است اجرایی کاملا متفاوت خواهیم داشت.

خواجه‌وند با اشاره به این که هربرنامه‌ای متن خاص خودش را دارد که توسط نویسنده نوشته می‌شود و گوینده همان را اجرا می‌کند، می‌گوید: این‌که یک گوینده چطور به متن نگاه کند، حس بگیرد و به قول معروف متن را برای خودش کند، طوری که اجرایی روان و قابل فهم داشته باشد به هنر خود او برمی‌گردد.

وی یکی از تفاوت‌های ویژه برنامه‌های افطار ماه رمضان را نسبت به دیگر برنامه‌ها به وجود آوردن فضای ملکوتی و عرفانی برای شنونده‌ها دانسته و می‌گوید: می‌طلبد لحن، شیوه و نوع صحبت گوینده‌ها هم از این فضا خارج نباشد و با توجه به حفظ ریتم برنامه هیچ‌وقت فراموش نکنیم برنامه‌ای را تقدیم عزیزان می‌کنیم که بتواند آنها ‌را با خدا بیشتر انس دهد .

تحسین خوبی‌ها در نوشته‌های احساسی

فیروزه آدابی، گوینده دیگر برنامه نیز می‌گوید: بیشتر در قالب تشویق مخاطب به صفات خوب و ترک خصوصیات منفی اشاره می‌کنم و از او می‌خواهم در این ماه یکی از کارهای خود را به تحسین کارهای مثبت دیگران اختصاص دهد .

فاطمه گلچین، نویسنده تا خدا راهی نیست هم عنوان می‌کند: بیشتر متن‌هایی که می‌نویسم جنبه احساسی دارند. برای بخش‌های دیگر برنامه نیز از مفاهیم آیات قرآن کریم و احادیثی که از زبان بزرگانمان نقل شده و با موضوع برنامه ارتباط دارد استفاده می‌کنم.

زهره زمانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها