بدن ما مکانیسمی است که در آن خیلی چیزها در یک زمان اتفاق می افتد و خیلی وقت ها با اخطارهایی کمبودهایش را به ما نشان می دهد. اگر این اخطارها نادیده گرفته شوند منجر به مشکلات جدی تری می شوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۶۷
بدن ما کمبودهایش را به چه شکلی بروز می‌دهد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت نیوز، در این جا با بعضی از این اخطارها آشنا شوید.

بی خوابی، زودرنجی و گرفتگی عضلات پا

اگر دچار چنین مشکلاتی هستید بدن تان نیاز به منیزیم و پتاسیم دارد. برای دریافت آن ها غذاهایی مثل گوجه فرنگی، پرتقال، موز و اسفناج مصرف کنید.

خشکی پوست

خشکی پوست نشاندهنده کمبود ویتامین E در بدن است. بنابراین باید سبزیجات، روغن، آجیل و ماهی بیشتری مصرف کنید.

میل به شیرینی جات

گاهی اوقات خیلی ناگهانی هوس شیرینی می کنید. ممکن است علت آن استرس، افسردگی یا خستگی باشد. پس بدن درخواست گلوکز می کند. برای این که چاق نشوید شکلات تلخ یا عسل بخورید.

میل به خوردن یخ

اگر زیاد هوس یخ می کنید ممکن است مشکل کم خونی داشته باشید. کمبود آهن. برای رفع کمبود آهن غذاهایی مثل گوشت گاو و تخم مرغ بخورید. البته بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید.

خونریزی لثه

اگر هنگام مسواک زدن دندان ها خونریزی می کنند ممکن است کمبود ویتامین C داشته باشید. برای رفع کمبود ویتامین C این غذاها را بخورید: مرکبات، اسفناج، فلفل قرمز و سبز، گوجه فرنگی، کاهو، گل کلم و کلم بروکلی.

ناخن ها و موهای شکننده

ناخن ها و موهای شکننده نشاندهنده کمبود ویتامین B هستند. برای رفع کمبود این ویتامین شیر و قارچ بیشتری مصرف کنید.

حلقه اطراف مردمک چشم

این مشکل معمولا برای افراد بالای ۵۰ سال بوجود می آید و کاملا طبیعی است اما اگر برای جوان ترها پیش بیاید غیر عادی است و نشاندهنده سطح کلسترول بالاست. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها