رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس:

مراجعات مردمی در خانه ملت لغو می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که براساس اطلاعات ما و به استناد موضع رسمی وزیر دفاع عربستان سعودی، بدون تردید آنها برای سرپوش گذاشتن برشکست های متعدد خود در منطقه در پس عملیات تروریستی تهران نقش آفرینی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۳۹
نقش عربستان در حملات تروریستی تهران

به گزارش جام جم آنلاین، علاءالدین بروجردی در گفت و گو با برنامه " من طهران" شبکه خبری العالم، با اشاره به تاکید دائمی جمهوری اسلامی ایران برخطر حمایت های منطقه ای و فرامنطقه ای از تروریست ها افزود: متاسفانه در وضعیت فعلی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه ای تروریست ها حضور دارند، دست به عملیات می زنند و مشکل آفرینی می کنند و از تهدیدهای آنان هیچ کشوری مصون نیست.

ارتباط تروریست ها با خارج از کشور

وی درباره حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام (ره) گفت: درتهران افرادی که از برخی مناطق کشورمان جذب شده و آموزش دیده بودند دست به این عملیات زدند؛ در حالی که در طول دو سال گذشته ما تعداد زیادی از تیم های عملیاتی و نظامی را متلاشی کردیم و توطئه های مختلف خنثی شد.

بروجردی افزود: دراین عملیات هدف تروریست ها مرقد امام و صحن مجلس بود که در دستیابی به هردو هدف با الطاف الهی و اقدام به موقع نیروها ناکام بودند و تروریست ها به دنبال شکست در اجرای برنامه اصلی به طور کورکورانه تعدادی از مردم عادی و کارمندان را به شهادت رساندند.

وی با تاکید براینکه در گذشته برنامه ای برای ایجاد مشکل و مزاحمت برای عموم مردم در مکانهایی مانند مجلس یا حرم امام نبوده است، خاطرنشان کرد: عملیات تروریستی اخیر باعث شد که سطح هوشیاری فعالیت نیروهای امنیتی بیش از گذشته بالا برود و فکر می کنم از این پس اقدام های امنیتی و حفاظتی بیشتری انجام شود.

حملات تروریستی تهران به مسائل قومی ارتباطی ندارد

بروجردی همچنین تاکید کرد که حضور تعدادی افراد فریب خورده از مناطق اهل سنت در فعالیت های تروریستی هفته گذشته تهران هیچ ارتباطی با مسائل قومی ندارد؛ لذا نمایندگان و علمای اهل سنت به شدت این اقدامات را محکوم کردند و در همگام سایر اقشار مردم ایران و با یک انسجام و اتحاد ملی به مبارزه و مقابله با اینگونه فعالیت ها و مخالفت جدی با آن می پردازند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تروریست ها برای مناطق متعدد بخصوص در ماه رمضان برنامه های خرابکاری و عملیات تروریستی متعدد طراحی کرده و سلاح و مواد انفجاری متعددی فراهم کرده بودند که با فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی این برنامه ها خنثی و حجم زیادی از سلاح و مواد انفجاری کشف شد.

صدور دستور عملیات تروریستی تهران در کشورهای خارجی

بروجردی با اشاره به نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان عالیرتبه امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی ، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعاتی که از مدت ها قبل داشتیم. کشورهایی که در پیدایش، گسترش و تقویت گروهک های تروریستی در منطقه نقش آفرین هستند در این مقوله دست داشته اند. ضمن اینکه در گذشته هم تیم های زیادی به ایران اعزام کردند که دستگیر شدند و حامیان آنها ابراز ناراحتی می کردند از اینکه تیرهایشان برای اعزام تروریست و ایجاد ناامنی درایران به سنگ می خورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: حامیان تروریست ها دستور داده بودند که به هر صورت ممکن مزدورانشان عملیاتی در داخل ایران انجام دهند. اقدام کور آنان در کشتن افراد عادی و کارگر در حرم امام و مجلس هم نشان دهنده توحش، ضد اسلامی و انسانی بودن تفکرات و فعالیت های آنها و نشانگر تلاش مزدوران تروریست برای تحقق دستورات صادر شده از خارج از مرزها بود که براساس آن باید هر اقدامی را انجام می دادند.

سعودی ها به دنبال جبران شکست های متعدد

وی درباره اظهارات برخی مقام های سعودی از جمله جانشین ولیعهد و وزیر دفاع آن کشور مبنی بر کشاندن درگیری به داخل ایران خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که ما داریم تایید می کند براساس موضع رسمی وزیر دفاع عربستان، بدون تردید آنها در پس حادثه تروریستی تهران نقش آفرینی کردند و علتش هم شکست عربستان در تمام صحنه های منطقه است.

بروجردی افزود: عربستان سعودی که در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورده و تحقیر شده، به دنبال نوعی عرض اندام است تا شکست ها را پوشش بدهد و اجلاس ریاض هم نمایش سیاسی یک قدرت نمایی است که در درون آن یک شکست به عنوان واقعیت وجود دارد و موفقیتی از آن بروز نمی کند.

وی با تاکید براینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نظامی نیست ولی هراقدامی درزمان خودش می تواند انجام گیرد، افزود: ایران علاقه مند استفاده از زور و تهدید نیست سیاست ما در منطقه نظامی نیست. اگر امروز جزو چند قدرت موشکی هستیم با هدف بازدارندگی و با تکیه بر یک استراتژی قرآنی است. سیاست ما در قبال همسایگان و دنیا جنگ طلبی نیست ولی سیاست پاسخ کوبنده در مقابل هرگونه اشتباه دشمن را دنبال می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
۰
۰
شك نكنید ولی به خاطر اینكه كسی شك به عربها نكنه از اون بدبخت های فریب خورده استفاده كردن
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
۰
۰
این عمل اگر با موفقیت انجام میشد و نمایندگان طوری میشدن سعودی ها میخواستن در سراسر كشور اقداماتی خرابكارانه انجام دهند و كشور رو به آشوب بكشن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها