فرزند سرمربی اسبق تیم ملی کاراته ایران گفت: متأسفانه تشخیص تکنسین‌های آورژانس مشکل قلبی نبوده و حتی یک قرص زیرزبانی هم به پدر من ندادند و ما هم به پزشکی قانونی شکایت کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۴
اکرامی: با قصور اورژانس پدرم را کشتند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از فارس، روز هشتم خردادماه سال 96 خبری مبنی بر فوت ناگهانی استاد اکبر اکرامی سرمربی اسبق تیم ملی کاراته کشور منتشر شد. خانواده سرمربی سابق تیم ملی کشورمان مدعی شدند از تکنسین اورژانس تا کادر درمانی یکی از بیمارستان‌های تهران با قصور پزشکی دلیل فوت اکبر اکرامی شده‌اند.

سبحان اکرامی در مورد فوت پدر خود، گفت: پدر من سال‌ها ورزشکار بوده و فقط حدود 133 سال پیش به دلیل اینکه یکی از رگ‌های قلب او گرفته بود آنژیوکت انجام داده بود. او در طول این سالها همیشه با پرهیز سلامتی خود را حفظ کرده بود. او با رعایت تغذیه، استفاده از رقیق کننده قلب و انجام ورزش‌های هوازی قلب خود را تقویت می‌کرد. پدرم به قدری مراقب سلامتی خود بود که تمام خانواده و اطرافیان در واقع پیش او می‌آمدند چون در بحث پزشکی گیاهی متبحر شده بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: روزی که این اتفاق برای او رخ می‌دهد، پدرم روزه‌دار بوده است و خون او غلیظ بوده و به همین دلیل فشار به قلب او وارد می‌شود و با حمله قلبی روبرو می‌شود، پس از تماس اعضای خانواده با اورژانس آنها بر سر بالین پدرم حضور پیدا می‌کنند. به هر حال پس از حمله قلبی یک زمان طلایی وجود دارد تا بیمار احیا شود، اما متاسفانه آنها با 35 دقیقه تأخیر پدرم را راهی بیمارستان می‌کنند. متأسفانه تشخیص آنها مشکل قلبی نبوده است و حتی یک قرص زیرزبانی هم به پدر من ندادند. به هر حال وقتی فردی در چنین شرایطی قرار می‌گیرد پس از اینکه حالت تهوع به او دست می‌دهد قطعاً مشخص است که یک حمله قلبی صورت گرفته اما تکنسین‌ها متاسفانه قادر به تشخیص این موضوع نبودند.

اکرامی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: نزدیکترین بیمارستان با محل سکونت ما فاصله چندانی ندارد اما اورژانس پدرم را به بیمارستان فیروزگر منتقل می‌کند. پس از اینکه بیمار را اورژانس به بیمارستان منتقل می‌کنند، تکنسین‌ها همان جا اعلام می‌کنند که افت فشار دلیل اصلی است و بیمار مشکل خاصی ندارد. پدرم را بیش از 10 دقیقه با همان شرایط در بیمارستان رها می‌کنند و متاسفانه با تمام تلاش‌هایی که خواهرم می‌کند، پدرم همان جا جان خود را از دست می‌دهد.

وی در مورد اینکه برای پیگیری به پزشکی قانونی و کلانتری شکایت خود را ارائه کرده است، گفت: پزشکی قانونی باید علت فوت را به ما اعلام کند البته نتیجه‌ای که ما متوجه شده‌ایم سکته قلبی است. پرونده اورژانس متاسفانه روی پرونده پزشکی پدرم نبود، آنها افت فشار را تشخیص دادند که متاسفانه تشخیص آنها هم غلط بوده است. پزشک مرتبط پزشکی قانونی درخواست کرده که پرونده اورژانس باید در پرونده اصلی باشد ضمن اینکه من به کلانتری شکایت خود را وصول کردم هم اینکه در پزشکی قانونی در کهریزک دلیل شکایت و اتفاقاتی را که رخ داده بود را به صورت خلاصه نوشتم. اگر ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم فقط به این دلیل است کسانی که صلاحیت کار را ندارند از اورژانس گرفته تا پزشک تکنسین نباید فعالیت کنند.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: پدر من یکی از سرمربیان پر افتخار کاراته ایران بود. 60 درصد از مدال‌های کاراته ایران برای سبک پدر من است. جاسم ویشکایی و برادران روحانی هم با فعالیت در سبک پدر من توانستند سال‌ها مدال آوری کنند. متأسفم از اینکه او این همه برای این مملکت افتخار آفرینی کرد و با قصور برخی‌ها، او را راحت کشتند. موضوع تنها پدر من نیست، یک رفتگر زحمتکش و دیگر افراد جامعه نیز با این مشکل روبرو هستند. نباید در مورد این موضوع کوتاهی شود هرچند که ما پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم در بیمارستان مدعی شدند احتمال دارد جنازه پدرتان با تأخیر تحویل داده شود و ما اعلام کردیم هیچ ایرادی ندارد به همین دلیل برگزاری مراسم تشییع با تأخیر برگزار شود. به هر حال باید مشخص شود چرا پدر من را کشتند، باید مشخص شود آیا قصور از ما بوده یا از آنها، شاید اگر 10 دقیقه زودتر آمده بودند پدر من در حال حاضر در قید حیات بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها