با وجودی که پایتخت کشور ترکیه شهر آنکاراست ولی شهر استانبول از آغاز تا کنون مرکز توجه بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۹۱
آشنایی با بهترین مکان های گردشگری در تور استانبول

یکی از ویژگی های بارز و شگفت انگیز استانبول، این است که استانبول تنها شهری است که در دو قاره واقع شده است یعنی قاره آسیا و اروپا . استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرار دارد که تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از همدیگر مجزا می کند. بندر مشهور طبیعی به نام شاخ طلایی یا خلیج نیز در این شهر قرار دارد.

مرجع گردشگری توریاب

تور یاب یکی از بزرگ ترین مرجع های گردشگری در ایران می باشد. شما می توانید تور لحظه آخری و تور های ارزان قیمت را از این وب سایت دنبال کنید. تور لحظه آخری در حقیقت آخرین تور های ارزان قیمت است که توسط آژانس های مسافرتی در وب سایت مرجع تور لحظه آخری تور یاب ارائه می گردد.

شهر استانبول در سال 660 پیش از میلاد بنا نهاده شد. ابتدا به نام بوزانتیون نامیده شد که احتمالا بوزاس نام شخصی مهمی در آن زمان باشد. سپس کنستانتین کبیر استانبول را به عنوان پایتخت جدید شرقی امپراتوری روم انتخاب کرد و پس از آن در میان مردم به این شهر کنستانتینوپل یا شهر کنستانتین معروف شد. هر چند خود کنستانتین سعی می کرد تا شهر را به نام روم جدید (Nea Roma) به مردم بشناساند اما مردم چنین چیزی را نپذیرفتند مسلمانان شهر نیز این شهر را قسطنطنیه نام گذاری کردند. بعدها سلطان مصطفی سوم سکه هایی را روانه بازار کرد که روی آنها «اسلامبول» حک شده بود. اسلامبول معنی شهر اسلام بود که این نام بسیار فراگیر شد در سال 1930 نیز در دوره جمهوریت نام شهر برای تمامی کشور ها استانبول اعلام شد.

شهر استانبول با قرار گرفتن بین دو فرهنگ متفاوت آسیایی و اروپایی و همچنین با تجربه کردن فراز و نشیب های زیادی مهد تمدن ها و حکومت هایی بوده است که هر یک آثاری متفاوت بر جا گذاشته اند. جاذبه های گردشگری به ویژه تاریخی شهر استانبول بسیار زیاد است که یکی از این جاذبه ها حمام رومی می باشد حمام رومی سمبلی از مبارزات استقلال طلبانه آتاتورک است. بنای حمام رومی در قسمت شمالی میدان تولوس در خیابان چانکری واقع شده است. براساس نظر و عقیده باستان شناسان و کارشناسان این حوزه ساخت بنای حمام رومی به قرن سوم بعد از میلاد مسیح می رسد.

حمام رومی براساس اعتقادات و باورهای رومیان قبل از میلاد ساخته شده است رومیان این بنا را برای آسلیپیوس یعنی خدای طب بنا نهاده اند. این بنای عظیم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که با گذشت قرن ها از ساخت آن، این حمام هنوز هم به طور کامل پا برجاست از قسمت های جالب این بنا می توان به اتاق های سه گانه یعنی اتاق گرم, اتاق سرد و اتاق خنک اشاره کرد ساخت این بنا را به زمان پادشاه کاراکالا (Caracalla) نسبت می دهند. همان طور که پیش از این عنوان شد، با گذشت زمان های زیاد سیستم گرمایشی و تمامی اتاق ها مثل رختکن و سایر قسمت ها را می توان مشاهده کرد.

امروزه حمام رومی به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می گیرد و تمام آثار قدیمی و باستانی شهر استانبول در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه دارید توصیه ما این است که براساس بودجه خود حتما خرج و مخارج را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید که با باقی مانده پولتان، بخشی از این بنا را ببینید.

تور لحظه آخری استانبول

در تور لحظه آخری استانبول شما می توانید مکان های گردشگری جذاب این شهر را مشاهده کنید. ترکیه یکی از مقصدهای جذاب در حوزه گردشگری است، استانبول هم در صدر شهرهای زیبای این کشور است. با تور یاب بهترین مکان های گردشگری جهان را بشناسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها