پیشکسوتان در خانه هنرمندان جمع می شوند

گالری گردی در تهران

روزهای کم رونق افتتاحیه های نمایشگاه های تجسمی را این روزها با سر زدن به نمایشگاه قرآن و دیدن ۳۴۰ اثر تجسمی که در آن به نمایش درآمده است، می توان جبران کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۴۳
گالری گردی در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، جمعه ۱۹ خردادماه کمتر از ۱۵ گالری تهران به استقبال نمایشگاه های جدید می روند.

این در حالی است که بخش هنری نمایشگاه قرآن کریم با ارائه بیش از ۳۰۰ اثر هنری در بخش های مختلف هنرهای تجسمی بزرگترین گالری است که این روزها برای دیدن آثار هنری می توان به آنها سر زد.

در ادامه به برخی از افتتاحیه های آدینه این هفته نگاهی می اندازیم.

گالری خط سفید: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «کنش» ۱۹ خردادماه در گالری خط سفید برپا می شود و تا ۲۹ خردادماه ادامه دارد. این گالری در خیابان ولیعصر، رو به روی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ واقع است.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه آثار عکاسی داریوش محمدخانی با عنوان «نور زمین و آسمان ها» در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود. در این نمایشگاه ۹۰۰ اثر از ۱۵ مجموعه عکس از آثار عکاسی داریوش محمدخانی در معرض دید عموم قرار می گیرد. محمدخانی در این مجموعه با توجه به آیات قرآن کریم و به ویژه آیه ۳۵ سوره مبارکه نور به خلق اثر پرداخته است.

نمایشگاه «نور زمین و آسمان ها» از ۱۹ خردادماه تا ۴ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برقرار است.

موزه امام علی(ع): به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه عکسی از ژوزف پولروس هنرمند اتریشی و گروهی از هنرمندان ایرانی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۲۵ اثر از پولروس که در ماه مبارک رمضان عکس‌برداری شده به نمایش درآمده است. در بخش دیگر این نمایشگاه ۲۵ اثر از ۱۴ هنرمند ایرانی با موضوع ماه مبارک رمضان در معرض نمایش قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه در ایام ماه رمضان از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) مراجعه کنند.

گالری ایوان: گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار نقاشی تعدادی از هنرمندان مطرح ایرانی است. این نمایشگاه که «بـی مـرزی» نام دارد روز جمعه ۱۹ خردادماه با نمایش آثاری از هنرمندان نام آشنا در حیطه نقاشی انتزاعی افتتاح می شود.

در این نمایشگاه آثاری از غلامحسین نامی، محمدابراهیم جعفری، فریده لاشایی، پری یوش گنجی، یعقوب امدادیان، هایده زرین بال، عبدالحمید پازوکی، مریم سالور، ژیلا کامیاب، حسین ماهر، مصطفی دشتی، ساسان نصیری و مصطفی دره باغی به انتخاب پـرهام دیده ور به نمایش درمی آید.

گالری ایوان در خیابان الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید، شماره ۱ برقرار است.

گالری سیحون: نمایشگاه «نادیده ها» با آثاری از زنده یاد مهدی سحابی از ۱۹ خرداد در گالری سیحون برپا می شود. نمایشگاه آثار زنده یاد سحابی تا ۳۱ خردادماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم پلاک ۱۱ برپا خواهد بود.

گالری ژاله: نمایشگاه گروهی «اصل و نسل» با ارائه آثاری از هنرمندان متولد دهه ۴۰ روز جمعه ۱۹ خردادماه در گالری ژاله برپا می شود. در این نمایشگاه آثاری از رضا افسری، حمید پور بهرامی، خسرو خسروی، سعید روانبخش، رضا رینه ای، فرح سید ابولقاسم، کیوان عسگری، میترا کاویان و امین نورانی در این گالری نمایش داده می شود.

این نمایشگاه روز جمعه ۱۹ خردادماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ افتتاح و در روزهای آینده همه روزه به جز شنبه ها تا تاریخ ۴ تیرماه در همین ساعات دایر خواهد بود. علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از این نمایشگاه در خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳، گالری ژاله و کافه ژس بازدید کنند.

خانه هنرمندان ایران: پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر با موضوع تصویرسازی داستان های کهن ایرانی و دینی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات نظر و انتشارات منادی تربیت جمعه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان تصویرگر از جمله نیکزاد نجومی، فرشید مثقالی، بهرام خائف، مرتضی اسماعیلی سهی، آلن بایاش، نیره تقوی، بهمن دادخواه، علی اکبر صادقی، نورالدین زرین کلک، بهزاد غریب پور، اکبر نیکان پور، سیروس راد، منوچهر دهقان، پرویز کلانتری، محمدعلی کشاورز، راشین خیریه، ابوالفضل همتی آهویی، محمدعلی بنی اسدی، فیروزه گل محمدی، غلامعلی مکتبی، محمد حسین صلواتیان، مهنوش مشیری، فرشید شفیعی، رضا لواسانی، لیلی درخشانی، کریم نصر، مهکامه شعبانی، فاطمه کاوندی، لیدا طاهری، سحر حقگو، ملیکا سعیدا، سعید رزاقی، اسماعیل چشرخ، سیمین شهروان، پیمان رحیمی زاده، سید حسام الدین طباطبایی، تهمینه خواجوی، سحر خراسانی، هدی حدادی، علی بوذری، کیوان عسگری، مانلی منوچهری، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، ماهنی تذهیبی، آتنا شمس اسفندآبادی، آزاده قلی زاده، الهه جوانمرد، امیر مفتون، پرناز کریمی، حسن نوزادیان، حمیده محبی، حنانه ملک پور، زهرا محمد نژاد، سلمان رییس عبدالهی، سلیمه باباخان، سمائه شریفی، صدیقه شاهرودی، علی اصغر ابراهیمی نیکو، غزاله بیگدلو، فرانک ثمری، مجید ذاکری، محسن میرزایی، مرضیه صادقی، مرضیه قوام زاده، مریم جهانی بندری، مریم نیکخواه ابیانه، مهشید راقمی، نجوا عرفانی، مونا ترابی سرشت، سعید خضایی، نرگس محمدی، نگین حسین زاده، ثنا حبیبی راد و.. به نمایش درمی آید.

گالری دارگون: نمایشگاه چاپ و نقاشی های سپیده صیاد دریابخش جمعه ۱۹ خردادماه در گالری دارگون افتتاح می شود. در این نمایشگاه که «پوست انداختن» نام دارد، سپیده صیاد دریابخش ۳۱ اثر خود را به نمایش درمی آورد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: ما می میریم، هر روز و هر ساعت و هر دقیقه می میریم و آدم دیگری می شویم، این مرگ و زایش هر دقیقه ای نه چیزی استعاری است نه پنهان است اما ما نمی بینیمش. درست مثل وقتی که روشن خاموش شدن های یک لامپ را حس نمی کنیم و نوری پیوسته از آن می بینیم. درست مثل وقتی که تغییر ساحل را بر اثر موج ها نمی فهمیم.

ما تغییر می کنیم، زیر این پوست که مثل کیسه ای پوشانده مان تغییر می کنیم. این تغییر فقط چاق و لاغر شدن، سفیدمو شدن، پیر شدن بافت ها و مچاله شدن اندام ها نیست، تأثیر جاذبه بر سلول ها که همه چیزی را پایین می کشد و بعد از متوقف شدن ترشح هورمون های رشد حتی قدمان را کوتاه می کند.

این نمایشگاه تا بیست و چهارم خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری دارگون در خیابان شریعتی، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشردوست، پلاک ۱۴ واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها