مرکز فضائی کندی آمریکا که در اختیار ناسا قرار دارد، به‌تازگی میزبان یک طرح مفهومی برای حرکت روی سطح سیاره‌ی مریخ بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۲۵
رونمایی ناسا از یک مریخ‌ پیمای مفهومی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، برادران پارکر که به‌عنوان مهندس در سازمان فضایی آمریکا مشغول به‌ کار هستند، موفق به ساخت یک مریخ‌نورد شده‌اند. این خودرو طرحی مفهومی دارد؛ اما با توجه به رعایت اصول فنی در ساخت، می‌تواند با کمی تغییرات در اکتشافات مریخ مورد استفاده قرار گیرد.

برخلاف دیگر خودروهای مریخ‌نورد که حالت کاملا روباتیک دارند و برای جابه‌جایی انسان ساخته نشده‌اند، مدل برادران پارکر فضای کافی برای ۴ فضانورد و تجهیزات مختلف فراهم می‌کند. وزن خالص این خودرو اندکی بیش از ۲.۷ تن است و در قسمت سقف، ۳.۳ متر از سطح زمین فاصله دارد.

این مدل با هدف حرکت روی سطوح ناهموار مریخ، چرخ‌هایی به قطر ۵۰ اینچ به همراه دارد که برای مسیرهای شنی مناسب خواهد بود. پیشرانه‌ی این خودرو تمام الکتریکی است و از طریق صفحات خورشیدی روی سقف، شارژ خواهد شد. بنا به گفته‌ی طراحان، این مریخ‌نورد با کاربرد دوگانه‌ی حمل سرنشین و محیط آزمایشگاه سیار ساخته شده است.

مسلما وزن این خودرو روی سطح مریخ به‌مراتب کمتر از زمین برآورد می‌شود. با این حساب، می‌تواند به نهایت سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت روی سیاره‌ی سرخ برسد؛ درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی زمین، ۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این طرح تا تولید نهایی فاصله زیادی دارد و صرفا یک نمونه‌ی آزمایشی محسوب می‌شود؛ هرچند ناسا هم برای فرستادن انسان به مریخ، عجله‌ای ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها