رئیس جمهور آمریکا کناره گیری کشورش از توافق آب و هوایی پاریس را در پنجشنبه گذشته اعلام کرد. این مساله بازتاب منفی گسترده ای در جهان داشت.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۶۶
ترامپ باز هم سوژه صفحه اول مطبوعات جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق پاریس موجی از واکنش ها را در جهان برانگیخت. از نظر اغلب مطبوعات و رسانه های جهان این تصمیم نادرستی است که آینده کره زمین را به خطر می اندازد. برخی بدون هیچ تردیدی این تصمیم ترامپ را یک تحریک واقعی توصیف کرده اند. با گذشت 6 روز از اعلام تصمیم ترامپ اغلب کشورهای جهان نسبت به تعهداتشان در قبال توافق پاریس تاکید کرده اند. چین و هند ، دو کشوری که تاثیر زیادی در گرمایش زمین دارند گفته اند مسئولانه مفاد توافق پاریس را اجرا خواهند کرد.

نگاهی به صفحه اول ده روزنامه معتبر جهان و واکنش ها نسبت به تصمیم ترامپ:


1 - صفحه اول و تیترهای روزنامه نیویورک دیلی نیوز، ترامپ به جهان : drop dead ، خروج آمریکا از یک توافق تاریخی در مورد آب و هوا ، به درک علم و آینده زمین.

2 - تیتر روزنامه یو اس ای تودی ، ترامپ به وضوح می گوید: خارج می شویم ، همراه با نقشه ای که نشان می دهد چگونه در جریان 22 سال اخیر دمای متوسط در ایالات متحده افزایش یافته است ، بیش از 1.5 درجه در اغلب مناطق کشور که با رنگ قرمز پر رنگ مشخص شده است.

3 - تیتر روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ توافق جهانی در مورد آب و هوا را ترک کرد، رئیس جمهور آمریکا خلائی را صحنه جهانی ایجاد کرد که چین باید آن را پر کند.

4 - روزنامه نیویورک پست با واژه « French toast» بازی کرده و تا اصطلاح « نان از دست رفته » را تداعی کند و نوشته ترامپ از توافق پاریس در مورد آب و هوا کناره گیری کرد.

5 - ایندپندنت با تمسخر تیتر زد : نخست آمریکا ، آخر آب و هوا.

6 - روزنامه تایمز لندن تیتر زد: ترامپ ایالات متحده آمریکا را از توافق جهانی در مورد آب و هوا خارج کرد. این روزنامه تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا توصیه های تمام متحدان از جمله بریتانیا را رد کرد که از وی خواسته بودند برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به این پیمان متعهد بماند.

7 - لا رازون ، روزنامه محافظه کار اسپانیایی تیتر زد: ترامپ کره زمین را آتش زد.

8 - تیتر اول روزنامه اسپانیایی ال پریودیکو روی یک عکس ترامپ هنگام اعلام خروج از توافق پاریس در مورد آب و هوا : هشدار جهانی.

9 - روزنامه ایتالیایی ایل منیفستو در صفحه اولش نوشت، این بار رسمی است: ترامپ توافق پاریس را به سطل زباله انداخت و ایالات متحده را به عصر انرژی فسیلی باز گرداند.

10 - تیتر روزنامه اقتصادی آلمانی هاندلسبلات : ایالات متحده آمریکا علیه آلمان - شکاف.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها