اپل امروز در جریان رویداد اختصاصی خود با نام WWDC 2017، یک نسخه جدید از سیستم عامل مک را تحت عنوان «های سیرا» (High Sierra) معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۷۴
نسخه جدید سیستم عامل مک با نام «های سیرا» معرفی شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، اپل امروز در جریان رویداد اختصاصی خود با نام WWDC 2017، یک نسخه جدید از سیستم عامل مک را تحت عنوان «های سیرا» (High Sierra) معرفی کرد. این نسخه جدید که در واقع نسخه ارتقاء یافته‌ای از سیستم عامل مک او اس سیرا می‌باشد، قرار است بسیار سریع‌تر و بهینه‌تر باشد. به گفته اپل، در این نسخه جدید، میزان فضایی که اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند بسیار کاهش یافته است.

یکی از مهمترین تغییراتی که در های سیرا روی داده، جایگزینی سیستم فایل اختصاصی اپل به جای سیستم فایل Hierarchical است، که به گفته این شرکت بسیار امن‌تر و پایدارتر خواهد بود. البته افزایش سرعت نیز یکی دیگر از مزایای این تغییر می‌باشد.

در زمینه عملکرد، کارایی جاوا اسکریپت سافاری 80 درصد بهتر از مرورگر کروم گوگل شده و علاوه بر این برخی به‌روزرسانی‌های امنیتی نیز به های سیرا اضافه شده است. مرورگر سافاری در این نسخه جدید از سیستم یادگیری ماشین برای شناسایی و مسدود کردن رهگیرهای تبلیغاتی استفاده خواهد کرد. البته در همین حال، اپلیکیشن Mail نیز نسبت به گذشته، حدود 35 درصد فضای کمتری اشغال خواهد کرد.

در های سیرا اپلیکیشن Photos نیز با بهبودهایی همراه شده است. اپل در سیستم عامل جدید خود سعی کرده تا این اپلیکیشن را از حالت یک برنامه ساده مشاهده تصاویر با قابلیت‌های ویرایشی محدود، به اپلیکیشنی قدرتمندتر و مشابه با فتوشاپ تبدیل کند. همچنین اپل وعده داده تا سرعت جستجو در بین تصاویر نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

های سیرا از لحاظ بصری نیز بسیار زیباتر از قبل شده و این امر با به کارگیری نسخه جدید تکنولوژی گرافیکی اپل به نام Metal 2، محقق گردیده است. یکی از بزرگترین امکاناتی که Metal 2 به سیستم عامل مک اضافه کرده، پشتیبانی از واقعیت مجازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها