شبکه رادیویی تهران با زیر ذره بین قرار دادن مسائل و مشکلات شهری امروز میزبان سید حسین هاشمی، استاندار تهران بود.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۲۷
حضور استاندار تهران در شبکه رادیویی تهران

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، سید حسین هاشمی، استاندار تهران امروز با حضور در برنامه ذره بین شبکه رادیویی تهران درباره مهم ترین مسائل شهر تهران گفت وگو کرد و پاسخگوی پرسش های شهروندان شد.

استاندار تهران با اشاره به اولویت های مهم تحت پیگیری دولت و استانداری تهران گفت: طبق کارهایی که در استان تهران شروع کردیم در چند محور بود که طبیعی است ادامه پیدا کند، اولین دغدغه ای که در دولت یازدهم داشتیم بحث آب شرب مردم تهران و شهرستان های تهران بود.
بحث آلودگی هوای تهران، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، تعیین تکلیف فاضلاب های شهرستان های استان تهران، ارتباط ریلی بین شهرستان های استان به پایتخت، ساماندهی صنایع و صنوف تولیدی از دیگر اولویت های ما بود. علاوه بر این؛ ما بیش از 17 هزار صنایع مستقر در استان تهران و حدود 400 هزار صنوف تولیدی و خدماتی داریم که نیمی از آنها مجوز ندارند و تعیین تکلیف کردن آنها برای ما از ضروریات بود.

وی افزود: در بخش آب و هوای تهران، کمیسیون جدیدی به نام کمیسیون کلانشهرها و شهر تهران اضافه شد که در این کمیسیون ابعاد مختلف مسائل شهر تهران و کلانشهرها بررسی می شود؛ استاندار، شهردار تهران، رئیس شواری شهر تهران و وزرا عضو هستند و حق رای دارند.

هوای تهران قابل قیاس با گذشته نیست

استاندار تهران با تاکید بر این که هوای تهران قابل قیاس با گذشته نیست، افزود: بنزین یکی از آلاینده های بود که باعث آلایندگی شده بود، اولین اقدام ما تبدیل بنزین تهران به یورو 4 بود. هوای تهران قابل قیاس با گذشته نیست، اما هنوز نیاز به کار دارد و باید پیگیری شود.

نه کمبود آب و نه مشکل کیفیت آب داریم

هاشمی در پاسخ به پرسش آقاجانیان، مجری برنامه ذره بین رادیو تهران درباره کیفیت آب شرب استان تهران و شهرستان های اطراف گفت: بحث آب شرب تهران از دیگر مسائل بود، ما در شرق تهران نزدیک 50 میلیون متر مکعب کسری آب شرب داشتیم، در مناطق جنوبی تهران و شهرستان های اطراف درکیفیت آب شرب با مشکل مواجه بودیم؛ الان نه کمبود آب و نه کیفیت داریم. ما در حال حاضر مدیریت در کمیت آب، مدیریت در کیفیت و مصرف آب داریم، همین باعث شد که سال گذشته با مشکلی مواجه نشویم و امسال هم امیدواریم که مشکلی نداشته باشیم.

تحقق کف استاندارد آب

ما کف استاندارد آب را داریم، اگر گفته می شود که رنگ آب شرب تغییر می کند و.... بعید به نظر می رسد؛ تقریبا آزمایش ها انجام می شود، ما حتی در شهرستان ها مشکلی نداریم، حتی جاهایی که از مسیر اصلی خارج است را در دست اقدام داریم. یک کار خوبی که در تهران درحال انجام است این که ما قصد داریم رینگ غرب و شرق را به هم متصل کنیم و تقریبا در مرحله نهایی هستیم. با مدیریت مصرف ما مشکل کمبود آب در تهران نخواهیم داشت. به سفره های زیرزمینی هم آب تزریق می کنیم. کار کار سختی است اما خوشبختانه در حال انجام است.

همچنین؛ برای جلوگیری از حدر رفت آب در بخش کشاورزی دو اقدام انجام شده است؛ تغییر الگوی کشت در برخی از مناطق و سرعت بخشیدن به مکانیزه کردن کشاورزی (آبیاری تحت فشار) را در اولویت استان قرار دادیم. در گذشته ما حدود 28 هکتار آبیاری تحت فشار داشتیم الان به 48 هکتار رسیده و امیدواریم تا آخر امسال به 60 هزار هکتار برسد. کشاورزی استان تهران در سال 95 رتبه اول را بدست آورد که به دلیل حمایت و سیاست هایی بود که اعمال شد.

در تمام شهرها تصفیه فاضلاب را شروع کردیم

استاندار تهران تصریح کرد: ما در تمام شهرها تصفیه فاضلاب را شروع کردیم ، ما هم اکنون افتتاح 4 تصفیه خانه فاضلاب را در دست اقدام داریم و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که ما فاضلاب را برای استفاده در آب کشاورزی و صنعت تبدیل کنیم.

رفع مشکل 97 درصدی آبیاری های آلوده

استاندار تهران در ادامه گفت وگوی خود با برنامه ذره بین، از رفع مشکل 97 درصدی آبیاری های آلوده در بخش کشاورزی خبر داد و خاطر نشان کرد: با تغییر الگوی کشت، مشکل 97 درصد از آبیاری های سبزیجات و صنفی جات با آب های آلوده حل شده است، ما این مشکل را در جنوب تهران و شهر ری داشتیم که در گذشته خیلی از آب های آلوده استفاده می کردند، اما هم اکنون از این کار پیشگیری شده است. از مردم تقاضا دارم اگر این مساله از چشم مسئولین ما دور بماند، در صورت مشاهده به سرعت این موضوع را به روابط عمومی استانداری اطلاع دهند.

پاسخ استاندار تهران به پرسش های مخاطبان رادیو تهران

وی معتقد است: در برنامه ششم توسعه اقتصادی باید کاری کنیم در شهرستانها و استان های دیگر با تثبیت جمعیت از پتانسیل هر منطقه، سرمایه گذاری جدید و اشتغال جدید بهره مند شویم و اقدامی صورت گیرد تا خروج مردم با صرفه نباشد و در منطقه و استان خودشان مشغول به فعالیت و کسب و کار شوند که این یکی از برنامه های پیش بینی شده است.

هاشمی افزود: از دیگر اولویت های دیگر شهر تهران توسعه خطوط ریلی و افزایش قطار هاست و این جزو برنامه های استانی ماست.

از دیگر مباحثی که در برنامه ذره بین مطرح شد، بحث تعطیلی کارگاه ها و کارخانجات بود که استاندار تهران خاطر نشان کرد: دلایل مختلفی می تواند باعث تعطیلی کارخانجات و کارگاه ها شود، که می توان به حضور رقبای جدید و مدرن شدن تجهیزات و تولیدات آنها اشاره کرد، اگر چه ما به دلیل تحریم ها مشکل داشتیم و امکان صادرات و حواله وجود نداشت اما وضع بهتر شده است.

پایان برنامه ذره بین هم به پرسش و پاسخ اختصاص یافت، شهروندان از طریق سامانه پیامکی و تماس با برنامه مشکلات و مسائل خودشان را به طور مستقیم با استاندار تهران مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها