امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم رئال مادرید و یوونتوس برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴۳
پرده آخر این فصل فوتبال اروپا / قوهای سپید و بانوی پیر؛ پنجه در پنجه هم

به گزارش جام جم آنلاین ، امشب پرده آخر از از این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود، جایی که دو تیم رئال مادرید و یوونتوس در ورزشگاه میلینیوم شهر کاردیف واقع در ولز به مصاف هم می روند تا برگزار کننده فینال لیگ قهرمانان اروپا باشند. هر دو تیم در سال های اخیر به فینال راه یافته اند. اما رئال قهرمانی را تجربه کرده اما یوونتوس در سال های اخیر در حسرت کسب این عنوان است.

رئال‌مادرید یا یوونتوس؟ اگر بخواهیم با استناد به تاریخ، پیروز بازی ساعت 23:15 امشب (شنبه) را پیش‌بینی کنیم، باید رای را به یوونتوس بدهیم چون این تیم در فصول 1996-1995، 2003-2002، 2005-2004 و 2015-2014، رئال مادرید را در مراحل مختلف حذف کرد اما تا پای خاطره‌سازی وسط کشیده می‌شود، قوی سپید مادرید کلی حرف دارد. اولین و آخرین فینال قبلی 2 تیم در لیگ قهرمانان اروپا با گل پردراگ میاتوویچ و برتری یک بر صفر تیم وقت یوپ هاینکس به پایان رسید تا رئال ضمن بالای سر بردن جام فصل 1998-1997 به انتظار 32 ساله خود برای قهرمانی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا پایان دهد.

رونالدو یا بوفون؟

رونالدو امسال کاملا از توپ طلا دور شده است. بسیاری می گویند بدون شک توپ طلای امسال به لیونل مسی می رسد. اما فینال امشب می تواند برای او تبدیل به یک برگ برنده شود تا از رقیب همیشگی اش پیش بیفتد. رونالدو، رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ 5 لیگ معتبر اروپا، برای ششمین فصل متوالی تعداد گل‌هایش در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را دو رقمی کرد. 2 هت‌تریک مقابل بایرن و اتلتیکو مادرید و زدن 8 گل در 4 بازی رفت و برگشت 2 مرحله قبلی، هراس بزرگی از او در دل یوونتوسی‌ها انداخته است.

در آن سوی میدان بوفون سنگربان افسانه ای یوونتوس قرار دارد که می تواند امسال به نخستین دروازه بانی تبدیل شود که توپ طلا را می برد. او نیز امسال شانس بردن توپ طلا را دارد. بسیاری آرزو می کنند برنده دیدار امشب او باشد.

بوفون پس از برجا گذاشتن رکورد 974 دقیقه گل نخوردن در لیگ، 600 دقیقه دروازه تیمش در این فصل لیگ قهرمانان را بسته نگه داشت تا از این نظر رکورددار تاریخ این رقابت‌ها شود. یووه به طور کلی تا قبل ازگل امباپه در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان،690 دقیقه گل نخورد که آن 90 دقیقه باقی دیگر را نتو برای این تیم کلین شیت کرد.

رویارویی‌های قبلی

در 18 بازی قبلی، هر 2 تیم 8 پیروزی به دست آورده‌اند و 2 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.یوونتوس 21 و رئال‌مادرید 18 گل زده‌اند.

تیم داوری

فیلیکس بریش آلمانی به کمک مارک بوش و اشتفان لوپ، قضاوت بازی را به عهده دارند.

غایبان بازی

گرت بیل ولزی طبق معمول چند ماه اخیر مصدوم و غایب بزرگ رئال است و نمی‌تواند در کشور خودش بازی کند. په‌په هم احتمالا فرصت انجام آخرین بازی‌اش برای رئال را به دست نمی‌آورد.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: ناواس، مارسلو، کارواخال، راموس، واران، مودریچ، کاسمیرو، کروس، ایسکو، بنزما و رونالدو

یوونتوس: بوفون، بونوچی، کیه‌لینی، بارزالی، آلوز، پیانیچ، خدیرا، ساندرو، دیبالا، ایگواین و ماندزوکیچ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها