رئیس سابق اف بی آی قرار است در کمیته تحقیقات سنا حاضر شده و درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شهادت دهد؛ جلسه ای که احتمالا به مشکلات رئیس جمهور این کشور می‌افزاید.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۴۰
رئیس سابق اف بی آی در کمیته تحقیقات سنا شهادت می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، جیمز کومی، رئیس برکنار شده اف بی آی در نخستین حضور علنی‌اش از زمان برکناری در نهم مه سال جاری میلادی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار است پنجشنبه هفته آینده در کمیته اطلاعات سنای آمریکا حاضر شود و در دو جلسه علنی و غیرعلنی به پرسش‌ها درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور پاسخ دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، این جلسات به جیمز کومی امکان می‌دهد تا اطلاعات محرمانه را در اختیار کمیته اطلاعات سنا قرار دهد.

این شهادت از سوی کومی برای ترامپ که تا به حال با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، باز هم دردسرآفرین خواهد بود.

وزارت دادگستری آمریکا و چندین کمیته از کنگره آمریکا در حال بررسی اقدامات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند و درباره احتمال تبانی کمپین ترامپ با مقام‌های روسی را بررسی می‌کنند.

قرار است در جلسه شهادت علنی و غیرعلنی از کومی درباره توقف تحقیق از مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا سوالاتی شود؛ پرونده‌ای که باعث برکناری کومی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها