سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره خبر سفر ژنرال پاکستانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۷۶
تکذیب سفر ژنرال پاکستانی به تهران برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان/ توصیه به ریاض

به گزارش جام م آنلاین ،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعای رسانه‌های پاکستانی مبنی بر سفر هفته آینده ژنرال قمر جاید باجوه به تهران برای میانجیگری میان ایران و عربستان، اظهارداشت: درباره این سفر اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم درست و منطبق بر واقعیت باشد. هرچند ما روابط خوبی با پاکستان داریم و رفت و آمدهای زیادی در سطوح مختلف بین ما صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: وضعیت روابط ما با عربستان به گونه‌ای است که نیاز به میانجی ندارد و البته ما علاقمند بوده و هستیم که با همه همسایگان روابط متعادل و متوازنی داشته باشیم و بتوانیم همسایگان خوبی برای یکدیگر باشیم. اما متأسفانه عناصر ثالث و بعضا فرامنطقه‌ای هستند که سعی می‌کنند برای به دست آوردن پول و اهداف غلطی که در منطقه دارند و در این برهه زمانی بسیار خطرناک است میان کشورهای اسلامی، عربی و جهان اسلام انشقاق و شکست ایجاد کنند.

سخنگو وزارت خارجه با تاکید براینکه عربستان سعودی باید در رفتار خود تغییر ایجاد کند خاطر نشان کرد: اگر عربستان علاقمند است تغییر وضعیتی در رابطه با همسایگان خود به خصوص ایران داشته باشد باید واقعیت‌های منطقه را بپذیرد و این مسئله را اذعان دارد که نمی‌تواند با همسایه نزدیک خود رفتاری چندگانه و متناقض داشته باشد و نباید به عناصر بیگانه و فرا منطقه‌ای اتکا کند.

قاسمی تأکید کرد: آنان باید بپذیرند دیگران نمی‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند. چرا که تامین امنیت تنها به وسیله کشورهای منطقه امکان پذیر است، تجربه هم نشان داده اگر دیگران ورود پیدا کنند ما با بی‌ثباتی، ناامنی و وضعیت دشواری مواجه می‌شویم. بنابراین توصیه من به عربستان این است که مجددا فکر کند چرا که هنوز دیر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها