پسری جوان که به اتهام قتل مامور نیروی انتظامی در شب چهارشنبه‌ سوری به قصاص محکوم شده است، با نظر دیوان عالی کشور برای چهارمین بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. علت محاکمه مجدد متهم، حضور نیافتن نماینده دادستان در آخرین جلسه دادگاه اعلام شده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۷
رسیدگی به پرونده شهادت مامور پلیس در چهارشنبه سوری 92 +عکس

به گزارش جام‌جم، چهارشنبه‌سوری 92، ستوان دوم ناجا هادی دلاور، هنگام انجام ماموریت درجنوب غرب تهران، به دلیل اصابت نارنجک دستی از ناحیه سر بشدت مجروح شد و دو ماه بعد در بیمارستان جان باخت. ماموران مدتی بعد پسری 20 ساله به نام آرش را به اتهام قتل او دستگیر کردند. آرش در بازجویی‌ها قتل را پذیرفت و علت آن را تلافی کردن اعلام کرد و گفت: «شب حادثه در حال پرتاب سیگارت در خیابان بودیم که مامورها سررسیدند. هنگام فرار، گوشی‌ام روی زمین افتاد و یکی از مامورها آن را برداشت. برای این‌که دق‌دلی‌ام را سرشان خالی کنم، نارنجکی به سمتشان پرتاب کردم که به کلاه مقتول خورد و منفجر شد.»

با اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. آرش که با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شده بود، اعترافات خود در بازجویی‌ها را تحت فشار اعلام کرد و با اظهار بی‌گناهی گفت: «آن روز هیچ نارنجکی نداشتم و هیچ قتلی مرتکب نشده‌ام. وقتی صدای انفجار نارنجک بلند شد، به شوخی به کارگر قهوه‌خانه سر خیابان گفتم من آن را پرتاب کردم، اما نگفتم به سوی مامور ناجا این کار را انجام داده‌ام.»

با این اظهارات، ادامه رسیدگی تا احضار چهار شاهد به جلسه دوم موکول شد. در این جلسه اما مشخص شد که هیچ کدام از شاهدان، ارتکاب جرم از سوی متهم را ندیده‌اند. کامل‌ترین شهادت نیز که متعلق به کارگر قهوه‌خانه‌ای در نزدیکی محل حادثه بود، نتوانست قضات شعبه دهم را در وقوع قتل‌عمد قانع کند. شاهد گفت: «بعد از شنیدن صدای انفجار با آرش روبه‌رو شدم. او فقط به من گفت نارنجکی پرتاب کرده، اما نگفت آن را به سمت مامور نیروی انتظامی انداخته یا نه.» به این ترتیب متهم از قتل عمد تبرئه، به پرداخت دیه و حبس محکوم و با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

با اعتراض اولیای دم، دیوان عالی کشور حکم تبرئه را رد کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی فرستاد. متهم در این شعبه نیز بار دیگر منکر قتل عمد شد و خود را بی‌گناه دانست، اما قضات دستور بازداشت او را صادر کردند و پس از چند روز حکم قصاص را پای پرونده‌اش نشاندند. آرش به حکم اعتراض کرد و دیوان عالی کشور وارد عمل شد، اما فقط به این دلیل که نماینده دادستان در سومین جلسه در دادگاه حضور نداشت، به روند رسیدگی نقص گرفت و پرونده را برای چهارمین بار به دادگاه ارجاع داد. صبح دیروز، آخر جلسه رسیدگی درحالی برگزار شد که اولیای دم بار دیگر بر قصاص تاکید کردند و متهم نیز خود را بی‌گناه دانست و گفت: «من آن روز در محل حادثه نبودم و هیچ نارنجکی هم نداشتم. من قتلی مرتکب نشده‌ام.»

در پایان قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها