مردی که متهم است، دختر هشت ساله همسایه‌شان را در روستای میگون لواسانات ربوده و پس از قتل، جسدش را به آتش کشیده است پس از دو بار نقض حکم تبرئه‌اش در دیوان عالی کشور برای سومین بار پای میز محاکمه ایستاد.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۲۱
معمای قتل هولناک حدیثه کوچولو +عکس

به گزارش جام‌جم، 9 اسفند 90، مردی در تماس با کلانتری لواسانات از قتل دخترش خبر داد و گفت: «امروز از مدرسه زنگ زدند و گفتند حدیثه نیامده است. نگرانش شدیم و با اهالی دنبالش گشتیم، اما جسدش را در یکی از باغ‌ها پیدا کردیم.»

با ثبت این شکایت، مردی 28 ساله که سابقه اختلاف با خانواده مقتول داشت، به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست، اما با توجه به شهادت برخی اهالی که او را هنگام سوار کردن حدیثه در ماشین و آتش زدن جعبه‌هایی در باغ‌های اطراف دیده بودند، کیفرخواست پرونده صادر شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.

در جلسه نخست رسیدگی، اولیای دم تقاضای قصاص کردند، اما متهم خود را بی‌گناه دانست و قضات نیز با این دلیل که مدارک موجود برای اثبات قتل از سوی متهم وجود ندارد، حکم تبرئه‌اش را صادر کردند. دیوان‌عالی کشور، اما به روند رسیدگی نقص گرفت و پرونده را برای اخذ اظهارات شهود به دادگاه برگرداند.

در جلسه دوم، دو نفر از شاهدان در جایگاه ایستادند و بر علیه متهم شهادت دادند.

متهم این حرف‌ها را رد کرد و مدعی دروغگویی شاهدان شد. قضات نیز قانع نشدند تا بار دیگر حکم تبرئه متهم صادر شود. دیوان‌عالی کشور اما بر نظر خود تاکید کرد و با رد دوباره حکم، پرونده را برای سومین بار به دادگاه برگرداند.

در جلسه سوم رسیدگی که صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده برگزار شد، اولیای دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد است، حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد و گفت: «من نه قصدی برای قتل داشتم و نه انگیزه‌ای. چرا باید دست به این کار زده باشم؟ من بی‌گناهم. شهادت شاهدان هم به خاطر اختلافاتی است که قبلا با هم داشتیم.»

در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها