سریالی با موضوع اعتیاد در دست تولید است

«گمشدگان» در راه شبکه 2

سریال «گمشدگان» با موضوع اعتیاد به تهیه‌کنندگی علی حجازی‌مهر و کارگردانی رضا کریمی برای پخش از شبکه دو در دست تولید است.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۰۵
«گمشدگان» در راه شبکه 2

طرح و فیلمنامه سریال گمشدگان به قلم احسان جوانمرد و رضا مقصودی است. داستان این سریال درباره دختری جوان به نام ترنج است که در رشته عکاسی تحصیل می‌کند و به این حرفه مشغول است. او برای تغییر شرایط زندگی وارد مسیری می‌شود که اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ زیادی را به همراه دارد.

حجازی‌مهر درباره مضمون سریال به جام‌جم گفت: گمشدگان یک ملودرام اجتماعی است که با رویکردی آسیب‌شناسانه معضل اعتیاد و وضعیت معتادان را روایت می‌کند.

تصویربرداری این سریال از ابتدای اسفند 1395 آغاز شده و در 30 قسمت برای شبکه دو تولید می‌شود. براساس اظهارات تهیه‌کننده سریال، هنوز زمان پخش آن مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که بعد از ماه مبارک رمضان روانه آنتن شود.

این تهیه‌کننده درباره روند تولید سریال گمشدگان گفت: قصه در تهران و شیراز روایت می‌شود؛ بخش‌های مربوط به شیراز پایان سال گذشته تصویربرداری شد و این روزها گروه تولید در تهران مشغول به کار است.

نگاه متفاوت به اعتیاد

حجازی‌مهر، گمشدگان را سریالی تازه درباره موضوع تکراری اعتیاد توصیف کرد و گفت: من در طول سال‌های فعالیتم بیشتر سریال‌هایی با مضامین اجتماعی ساخته‌ام. موضوع اعتیاد هم گرچه بارها در مجموعه‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته، اما مدتی بود سریالی در این زمینه نداشتیم، ضمن این‌که گمشدگان نگاهی بسیار متفاوت و تازه‌ به این مقوله دارد.

براساس اظهارات این تهیه‌کننده، سریال گمشدگان داستانی شیوا و پرکشش دارد و نقش خانواده و جامعه را در اعتیاد افراد مدنظر قرار می‌دهد.

وی درباره نگاه جدید این سریال گفت: در طول نگارش فیلمنامه از همراهی مشاوران و روان‌شناسانی که در زمینه اعتیاد مطالعه کرده‌اند، بهره برده‌ایم و تلاش کرده‌ایم واقعیت‌ها را در دل قصه‌های پرافت و خیز به نمایش بگذاریم.

لذت کارگردانی

رضا کریمی که سریال‌های «راه طولانی» و «فاکتور هشت» را برای تلویزیون کارگردانی کرده است، درباره ویژگی‌های سریال گمشدگان و جذابیت‌های آن توضیح داد: در فاصله سریال فاکتور هشت و راه طولانی و همین طور بعد از آن پیشنهاد ساخت سریال زیاد داشتم، اما دو نکته برایم اهمیت ویژه داشت و دارد؛ یکی این‌که موضوع و محتوای سریال برایم جذاب و تاثیرگذار باشد و دوم این‌که علاوه بر سیناپس (خلاصه داستان) کامل، حداقل نیم یا بخش عمده‌ای از قسمت‌های مجموعه نوشته شده باشد.

به گفته این کارگردان، سریال گمشدگان هر دو ویژگی‌ را داشت. وی درباره جذابیت‌ موضوعی سریال گفت: با یک قصه اجتماعی متفاوت و جذاب روبه‌رو شدم که به لحاظ مضمون قابل‌تامل بود و پرداخت درستی نیز داشت. این فیلمنامه به دور از ملودرام‌های رایج، قصه‌اش را روایت می‌کند و آدم‌هایش باورپذیر هستند.

به این ترتیب کریمی که مجذوب داستان سریال گمشدگان بود و به ساختش علاقه‌مند، ترجیح داد فعلا ساخت فیلمی را که قصد داشت برای سینما بسازد و پروانه‌اش را گرفته بود، به تعویق بیندازد.

ایفاگران نقش‌ها

در سریال گمشدگان بازیگران زیادی حضور دارند که بازی برخی آنها بتازگی آغاز شده و تعدادی هم بزودی به این مجموعه اضافه می‌شوند. بازیگر اصلی این سریال که نقش ترنج را به‌عهده دارد، روشنک گرامی است؛ بهنام تشکر نقش پدر او را بازی می‌کند و کتانه افشارنژاد ایفای نقش مادر ترنج و ادوین راستاد اجرای نقش برادر ترنج را به‌عهده دارد.

مهرداد ضیایی در این سریال نقش خسرو را بازی می‌کند که دوست پدر ترنج است و آرزو ابی‌زاده و حسن تصویری هم نقش خاله و شوهرخاله ترنج را به‌عهده دارند.

براساس اظهارات حجازی‌مهر، بنا به دلایلی که در قصه خواهیم دید، از جایی ترنج راهی تهران می‌شود و در این شهر با خانمی به نام «شهین» ملاقات می‌کند که نقش آن را ستاره‌ اسکندری عهده‌دار است. سعید داخ نقش همسر شهین را بازی می‌کند. پژمان بازغی از دیگر بازیگران سریال گمشدگان است که نقش رئیس یک باند توزیع موادمخدر را بازی می‌کند و بعد از مدت‌ها در یک نقش منفی در تلویزیون ظاهر می‌شود.

از آنجا که بخش‌هایی از سریال در شیراز تصویربرداری می‌شود، چند بازیگر بومی هم حضور دارند. کریمی درباره انتخاب این بازیگران گفت: با توجه به زمانی که داشتیم و این‌که تمرکز پیش‌تولید در تهران بود، فقط توانستیم برای چند نقش کوتاه از بازیگران جوان شیرازی استفاده کنیم.

کریمی به عنوان کارگردان به موفقیت سریال گمشدگان بسیار امیدوار است؛ او درباره دلایل این امیدواری یادآور می‌شود: به نظر من و سایر عوامل، این سریال قصه جذابی دارد. همچنین من تمام تلاشم را به کار بسته‌ام تا از تمام تجربه و توانم برای ساخت این مجموعه استفاده کنم و نیز یک گروه حرفه‌ای پشت دوربین و یک گروه بازیگری با انگیزه و توانا جلوی دوربین در ساخت این سریال سهیم هستند. بنابراین می‌توان امیدوار بود که بینندگان تلویزیون به طور جدی این کار را دنبال کنند و احساس رضایت داشته باشند؛ چون با قصه‌ای قابل باور و واقع‌گرایانه و همین‌طور شخصیت‌هایی ملموس و قابل‌باور مواجه خواهند شد.

وی وعده داد بینندگان این سریال قصه و فضایی متفاوت را شاهد باشند و تاکید کرد: در حال حاضر ما با این هدف به کار مشغول هستیم.

سریالی که حتما دیدنی است

سعید داخ حضور در سریال گمشدگان و بازی در آن را تصمیمی بلادرنگ توصیف می‌کند. از نگاه این بازیگر بعد از یک همکاری خیلی خوب با رضا کریمی در سال‌های دور، دلیلی نداشت برای بازی در این سریال تعلل کند.

داخ در این سریال نقش راننده کامیون را بازی می‌کند. او درباره نقش خود توضیح داد: من نقش همسر شهین را به‌عهده دارم و از جایی وارد قصه می‌شوم و ساز مخالف می‌زنم. درواقع اتفاقی در این سریال رخ می‌دهد که این شخصیت قبلا آن را تجربه کرده و این بار حاضر نیست به هیچ عنوان دوباره آن‌را تجربه کند.

این بازیگر در پایان تاکید کرد از نگاه او‌ گمشدگان قطعا سریالی دیدنی و جذاب خواهد شد چون همه عوامل آن کاردان هستند و روایتی جذاب دارد.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها