شب ضیافت و مهمانی در خنکای صحرا به پایان رسید. رئیس جمهور میلیاردر و تاجر مسلک، خوشحال از این مهمانی، لیوان شیرشتر را قبل از خواب سرکشید.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۶۱
مک دونالد با طعم شیر شتر + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فضای مجازی خبرگزاری صدا وسیما، روایتی در 4 سکانس:

سکانس اول- روز ،صحرای عربستان ،روستای دور افتاده الدفینه ،سیاه چادر

صدای زوزه باد و زنگوله های چند بز، تنها صدایی است که در بیابان شنیده می شود.
پیرمرد در سایه چادر کهنه و مندرس، چشم به بیابان بی آب و علف دوخته ،گرد پیری و سختی روزگار را از چروکهای روی صورتش می توان دید دستان زخمی و پینه بسته زمختش نشان از جدال هر روزه سنگ و خاک و خار با پوست وگوشتش دارد.
از آن گوشه چادر پیرزن با دستانی لرزان چایی را که بر روی کوره آتش دم کرده بسمت پیرمرد میاورد، پاهایش توان راه رفتن و چشمانش سوی جوانی را ندارد.
پیرمرد رادیوی جیبی کوچکش راروشن و به گوشش نزدیک می کند.
صدای گوینده:اولین سفر رییس جمهور جدید آمریکا به عربستان برای دیدار با پادشاه و قرار داد 110 میلیارد دلاری برای خرید اسلحه و تجهیزات نظامی.
پیرمرد رادیو را زمین میگذارد و دستان پینه بسته همسرش را نگاه می کند،در چشم او خیره می شود و تمام 78 سال زندگی سخت و فلاکت بار خود و اطرافیانش را در چشمان غمگین همسر پیر و از کار افتاده اش یکبار دیگر مرور می کند.


سکانس دو- شب، ریاض کاخ پادشاهی، ضیافت شام

از هر سو هلهله و صدای موسیقی بپاست.جشنی بزرگ در سالنی بی نهایت زیبا و تجملاتی با لوازمی لوکس که شاید تنها نمونه اش در همینجا باشد،وسایل پذیرایی تماما از طلا و نقره، ضیافتی بزرگ برای مردی تاجر و موبور که اکنون رییس جمهور شده است.
ترامپ تاجر بزرگیست و خوب می داند مقصد سفرش را کجا انتخاب کند،او تمام این مسیر را آمده تا شیر تازه شتر عربی بنوشد چرا که می داند مزه اش تا سالها زیر زبانش خواهد ماند، این تاجر کهنه کار خوب می داند که برای دوشیدن و نوشیدن شیر شتر هیج جا بهتر از عربستان نیست و از همین روست که نگاه های هرزه بر همراهانش را با لبخندی نادیده میگیرد و خود را به رقص شمشیر مشغول می کند.
شبی رویایی برای آینده آمریکا در این مهمانی رقم می خورد و ترامپ راضی و خشنود و سرمست، از تراس مجلل محل اقامتش ستارگان کویر را به نظاره می نشیند.

سکانس سه- روز،زندگی واقعی مردم عربستان

بانگاهی به واقعیت موجود در زندگی مردم عربستان، می توان دید تصویری که این کشور از داخل عربستان و سطح رفاه زندگی مردم نشان می دهد با واقعیت فاصله زیادی دارد شاید باور آن سخت باشد اما مردم در لایه های زیرین این کشور در فقر شدیدی به سر می برند در گزارشی که بصورت محرمانه توسط کمیته مبارزه با فقر در عربستان تهیه شده است، 39 درصد مردم این کشور را زیر خط فقر نشان می دهد بحران مسکن در این کشور بی داد می کند و درصد بالایی از مردم در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و هنوز در بسیاری از مناطق دور افتاده مردم فقیر در چادر گذران عمر می کنند.استان جازان در جنوب این کشور با 9700 خانواده فقیر و پس از آن به ترتیب نجران و مدینه از مهمترین مناطق فقیرنشین کشور هستند.

سکانس چهار- روز، آمریکا،واشنگتن کاخ سفید

ترامپ سحر خیزتر از خیلی از مردم آمریکاست و کار روزانه اش را با گشت و گذار در فضای مجازی آغاز می کند. او صبحانه اش را با یک همبرگر مک دونالد و یک لیوان شیر شتر سر می کشد و با لبخندی بر لب در توییترش می نویسد؛
صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به آمریکا منتقل شد؛ این یعنی شغل شغل شغل.....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها