معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فضای تقابلی بین دوستانی که رفتند و دوستانی که در فدراسیون تکواندو حضور دارند، باید با دوستی و همدلی برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۹۲
تعیین تکلیف هیئت مدیره دو باشگاه سرخ و آبی پایتخت / آخرین وضعیت والیبال، شطرنج و تکواندو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره تغییر هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس گفت: در چند روز آینده تکلیف این دو باشگاه مشخص می‌شود. برخی از اعضا رفته‌اند و یکی از اعضا هم درگذشته است. در این چند روز اخیر اعضای هیأت مدیره زحمت زیادی کشیدند. تلاش وزارت ورزش هم این بود که فضا در این دو باشگاه آرام شود چرا که تعامل بین باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و استقلال پرسپولیس تاثیر مستقیم روی تیم ملی دارد.

داورزنی افزود: هر چه دو باشگاه آرامش داشته باشند تیم ملی هم آرامش خواهد داشت. با وجود فراز و نشیب کمی که وجود داشت با تدبیر پیش رفتیم. امیدواریم تیم ملی هم در تهران جواز حضور در جام جهانی را بگیرد. باشگاه‌ها هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که امیدوارم به مرحله بعد صعود کنند. فوتبال سال خوبی را پشت سر گذاشته امیدواریم که با کمک همدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا همه رشته‌های ورزشی موفق شوند تا امید در کشور بیشتر شود.

وی درباره شرایط تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی خاطرنشان کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم. مسابقات انتخابی المپیک و المپیک را داشتیم. موسوی و محمودی مصدوم شدند و در اثر فشار زیاد شرایط مناسبی ندارند. محمودی از همان ابتدا به اردوها نیامد اما امیدواریم موسوی به لیگ جهانی برسد. به همین دلیل تعدادی بازیکن جوان هم به تیم ملی دعوت شدند.16 نفر در اردو هستند که 14 نفر برای حضور در هفته اول لیگ جهانی امشب به ایتالیا اعزام می‌شوند. با توجه به مسابقاتی که تیم ملی داشته فکر می‌کنم شرایط خوب باشد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش یادآور شد: اقبال عمومی نسبت به والیبال خوب است. باید بتوانیم هیأت‌های استانی را برای کشف و پرورش استعدادها توسعه دهیم تا والیبال فراگیر شود. این استراتژی فدراسیون جهانی است. تلاش ما هم این است که والیبال را به عنوان رشته اول در کشور تبدیل کنیم. البته باید فوتبال را کنار بگذاریم. والیبال علاقمندان زیادی دارد که حتی در کشور ما در لیگ جهانی 40-50 میلیون نفر مسابقه را تماشا می‌کنند. این نشان می‌دهد والیبال ورزش خانوادگی است.

داورزنی همچنین درباره اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک گفت: بعد از ماه مبارک رمضان مجمع انتخاباتی ژیمناستیک، تیراندازی و اسکیت را برگزار می‌کنیم. برای فدراسیون تیراندازی با کمان هم اصلاحات اساسنامه در دست کار است چون اساسنامه آنها به تصویب دولت نرسیده و دوستان تلاش می‌کنند اساسنامه را با توجه به منشور المپیک و اصول فدراسیون جهانی به تصویب هیأت دولت برسانند تا بعد از ماه رمضان این اساسنامه به اتمام برسد. البته ما 12-13 فدراسیون دیگر هم داریم که باید انتخابات‌شان برگزار شود. همچنین باید در اساسنامه فدراسیون‌ها بازنگری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بدهی فدراسیون شطرنج به چه صورت است، تصریح کرد: میزبانی کار ارزشمندی است اما وقتی فدراسیونی می‌خواهد میزبانی بگیرد باید شرایط را بسنجد. چرا که اعتبار کشور در این جا مطرح می‌شود. وقتی قرار است رویدادی بین‌المللی برگزار شود باید اعداد و ارقام مشخص شود. نباید مسابقه‌آی برگزار کنیم که 3 برابر آنچه پیش‌بینی شده بود، هزینه شود. تعهدی ایجاد کنیم که قابل پرداخت نباشد. منابع وزارت ورزش مشخص است ما باید از کدام فدراسیون کم کنیم و به شطرنج بدهیم که بار مالی زیادی ایجاد کرده است؟

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش ادامه داد: چرا فدراسیون شطرنج از قبل تامین منابع نکرده است؟ فدراسیون هم باید برای خودش منابعی ایجاد کند. ما با دوستان صحبت کرده بودیم و همه این حرف‌ها را گفته بودیم اما دوستان در تعهدی که داشتند تاخیر ایجاد کردند. چند شرکت اقتصادی کمک کردند و منابعی را به فدراسیون دادند اما در مدیریت منابع با ضعف مواجه بودیم. فدراسیون جهانی اعلام کرد اگر پول را به موقع پرداخت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم. چون اسم ایران مطرح بود از منابع فدراسیون‌های دیگر کم کردیم و به شطرنج دادیم.

داورزنی با بیان اینکه مسئولان فدراسیون شطرنج باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: فدراسیون تعهد 650 هزار دلاری امضا کرده است که 450 هزار دلار مربوط به جوایز بود. 200 هزار دلار هم باید به فدراسیون جهانی بدهد. در شورای برون مرزی چیزی که آمار هست اینکه 16 هزار و 600 نفر در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند. فدراسیون‌ها برنامه‌هایشان را به شورای می‌آورند، شورا هم شرایط مسابقه را می‌بیند و تصویب می‌کند اما مسئولیت کار با فدراسیون است. در تفاهم‌نامه‌ای که داریم مشخص است هر فدراسیون از دولت چقدر بودجه می‌گیرد. اعتبار فدراسیون شطرنج یک میلیارد و 150 میلیون تومان در سال بوده است بنابراین معنا ندارد به این فدراسیون 250 درصد بودجه پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون‌ها باید برای میزبانی ظرفیت‌های لازم را پیش بینی کنند، تاکید کرد: مجوز برای اصل کار صادر شد و فدراسیون جهانی شطرنج همه شرایط را همان موقع گفت. دوستان گفتند با اسپانسر صحبت کرده و همه چیز جور می‌شود. بعد از مسابقات جهانی قرار شد جوایز به حساب فیده ریخته شود اما این یک هفته شد یک ماه، 2 ماه اما خبری از واریز پول نبود. به همین دلیل فدراسیون جهانی تاکید کرد اگر پولی واریز نشود با مشکل مواجه خواهیم شد. اگر والیبال ماه گذشته میزبان امیدها بود و هفته آینده میزبانی لیگ جهانی را دارد، پیش‌بینی همه چیز شده است. نه فقط ما بلکه همه رشته‌ها باید محل تامین منابع و اسپانسر را برای میزبانی مشخص کند. یک زمانی شما به هتل و کارمندان بدهکار می‌شوید و زمانی تعهد بین‌المللی دارید. در اتفاق شطرنج هم نام ایران مطرح بوده است.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره مربیگری مهماندوست در آذربایجان اظهار داشت: ما مربیان زیادی داریم که در خارج از کشور فعالیت دارند. مانند والیبال اما در مورد تکواندو در آن زمان مشکلی به وجود آمد که باید همان موقع ارزیابی می‌شد. بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو اتفاقی افتاد که منجر شد مهماندوست از تیم ملی جدا شده و به آذربایجان برود.

داورزنی ادامه داد: مربیان ما باید کماکان به موفقیت‌هایشان ادامه دهند. با اصل حضور مربیان‌مان در خارج از کشور مشکل نداریم بلکه علاقمند هم هستیم. همانطور که خارجی‌ها در ایران کار می‌کنند مربیان ما هم در کشورهای دیگر می‌توانند مربیگری کنند. هم در رده ملی و هم باشگاهی. اصل موضوع خوب است و دنبال این هستیم شرایطی فراهم شود تا کار کنند. فضای تقابلی بین دوستانی که رفتند و دوستانی که در فدراسیون حضور دارند باید با دوستی و همدلی برطرف شود.

وی گفت: اختلاف نظر و سلیقه را باید برطرف کنیم. هر دو طرف هم باید کمک کنند. نباید اجازه دهیم کسانی که در فدراسیون نیستند به این مسائل دامن بزنند. تلاش می‌کنیم این فضای تقابلی برطرف شود. متاسفانه در فضای مجازی آدم احساس می‌کند شرایط ناشایستی وجود دارد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مورد وضعیت ورزش کارگری گفت: این فدراسیون صاحب دارد. کارگری حوزه‌ای است که یک وزارتخانه مثل رفاه پشتش است و انشاالله کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها