معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه خبر مشکوک بودن ابتلای یک نفر به بیماری تب کنگو در روستای لای بید را تایید کرد و گفت: هیچ گونه ترس و وحشتی نباید نسبت به این بیماری در بین مردم وجود داشته باشد، زیرا به شدت این بیماری تحت کنترل است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۷۸
تایید مشکوک بودن یک مورد ابتلا به تب کنگو در شاهین شهر

به گزارش جام جم آنلاین، فخر السادات اعتضادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر این بیمار در بیمارستان تحت درمان و مراقبت‌های ویژه پزشکی است. همچنین برای تایید نهایی این بیماری تا کنون سه نوبت خون از این بیمار جهت آزمایش و ارسال به تهران از وی گرفته شده است.

وی افزود: در صورت مثبت بودن آزمایشات و تایید نهایی نامبرده تحت مراقبت‌های پزشکی قرار خواهد گرفت و درمان وی ادامه می‌یابد، در صورت منفی بودن نیز وی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: سال گذشته بیش از 50 بیمار مبتلا به بیماری کنگو در کشور شناسایی شدند که بیشترین این افراد در استان سیستان و بلوچستان ساکن بودند.

اعتضادی اظهار کرد: مردم باید نکات بهداشتی را در خصوص این بیماری رعایت کنند و گوشت را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه کنند، هم‌چنین دام باید دارای مهر دامپزشکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه ترس و وحشتی نباید نسبت به این بیماری در بین مردم وجود داشته باشد، زیرا به شدت این بیماری تحت کنترل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها