جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال

انگلیس و ونزوئلا فینالیست‌ شدند

برنامه از "فوتبال چه خبر؟" رادیو ورزش با حضور اکبر محمدی، مربی فوتبال و اصغر مازیار، کارشناس فوتبال به تحلیل وضعیت تیم ملی جوانان کشور و علت حذف این تیم از رقابت های جام جهانی کره جنوبی اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۵۴
بررسی علت حذف تیم ملی فوتبال جوانان از جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین و رادیو ورزش؛ اکبر محمدی، مربی فوتبال پیرامون عملکرد تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت های جام جهانی کره جنوبی اظهار کرد: ۱۶ سال طول کشید تا تیم جوانان ما توانست مجوز حضور در جام جهانی کره جنوبی را کسب کند و شاید همین مقدار زمان لازم است تا تیم ما از مرحله مقدماتی به دور بعد صعود کند. ما باید برای ارتقای کیفیت هرچه بیشتر فوتبال در تورنمنت های مختلف شرکت کنیم تا بازیکنان با کسب حداکثر تجربه از این میادین در اختیار تیم بزرگسالان قرار گیرند.
بعلاوه ما باید از فضای هیجانی کاذب ناراحتی و عصبانیت از حذف تیم ملی جوانان دور شویم تا نقد منصفانه ای داشته باشیم. ما باید مشکلات را بررسی کنیم و این تیم را رها نکنیم. همچنین باید توجه داشته باشیم که در چه شرایطی تیم را تحویل امیرحسین پیروانی دادیم؛ حتی چند بازیکن کلیدی تنها چند روز قبل از تورنمنت در اختیار تیم قرار گرفتند.
محمدی در مورد علت عدم راهیابی تیم جوانان به مرحله بعدی جام جهانی گفت: اگر خودباوری نداشته باشیم ۳۰ درصد عملکرد را از دست می دهیم و تیم ما در شرایط بحرانی بازی دچار این مشکل شد. من تمام مشکل تیم را ناشی از کم تجربگی کل فوتبال مان می دانم. تیم جوانان این ظرفیت را داشته که به جام جهانی برسد ولی سخت افزار های دیگری مثل برنامه ریزی مطلوب نیز مورد نیاز بودند. در تمام دنیا تیم ها تلاش می کنند در رده سنی بازیکن برای رده بالاتر تولید کنند و نقطه هدفگذاری آنها المپیک است. به عقیده من این تیم پتانسیل دارد ما را به المپیک ببرد.
اصغر مازیار، کارشناس فوتبال درخصوص علت حذف تیم ملی جوانان از رقابت های جام جهانی بیان کرد: باید قبول کنیم که نهایت داشته ما همین بوده و ایراد زیادی به کادر فنی نمی توان گرفت. نهایت توان بازیکنان ما که از مدارس و آکادمی فوتبال انتخاب شده بودند همین قدر بود. برای اینکه تیم بهتری داشته باشیم باید در آموزشگاه های فوتبال عملکرد صحیح تری داشته باشیم. سن آموزش فوتبال از ۶ سالگی است وقتی بازیکنی به سطح تیم ملی جوانان می رسد ۱۷ یا ۱۸ ساله است و باید حدود ۱۱ سال کار مداوم انجام داده باشد تا تجربه کافی را بدست آورد. مشکل دیگر تیم جوانان این بود که یک مقدار جو مسابقه بازیکنان ما را گرفته بود. با اینکه تیم ایران در بازی مقابل زامبیا دو گل جلو بود ولی با خوردن یک گل نتوانست به بازی برگردد و شکست خورد که این امر به خاطر پایین بودن ظرفیت روحی و روانی بازیکنان ما بود و این مسئله درست نمی شود جز اینکه در مسابقات و میادین بزرگ شرکت داشته باشد.
برنامه زنده "از فوتبال چه خبر" با اجرای مهدی شکری تقدیم شنوندگان شد. این برنامه ساعت ۱۶:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه همه روزه (بجز جمعه ها) از رادیو ورزش پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لاپوشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۰
۰
به همدیگه نون قرض می دن ... این تیم راحت تا یك چهارم بالا می اومد !!

نیازمندی ها