کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

کارآمدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ مطالبه مردم از دولت دوازدهم

رییس کمیته ای هسته ای مجلس با بیان اینکه وزرای دولت دوازدهم همچون کپسول انرژی جوان و پر نشاط به رفع مشکلات مردم بپردازند، تصریح کرد: رییس جمهور افرادی را به کابینه معرفی کند که دور از جناح بندی تند سیاسی و فعالیت غیر متعارف اقتصادی باشد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۸۱
رئیس جمهور افرادی را به مجلس معرفی کند که فعالیت غیرمتعارف اقتصادی و سیاسی نداشته باشند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور پیرامون ویژگیهای کابینه دولت دوازدهم به جام جم آنلاین گفت: معتقدم وزیری که به کابینه راه می یابد باید جز کار وزارت هیچ دغدغه دیگری داشته باشد و صرفا وقت خود را صرف امور کشور گرداند.

وی افزود: اگر وزیر در فعالیتهای اقتصادی خارج از عرف ورود کند باید خود و خانواده اش برای مدیریت ثروت وی بسیج شوند که این موضوع کارآمدی بدنه دولت را زیر سوال برده و موجب تضعیف وزارتخانه تحت امر شده و عملا نفع شخصی بر منافع ملی سایه می افکند.

نماینده مردم قم در مجلس عدم وابستگی تند سیاسی یک مدیر را از دیگر خصوصیات وزرای آینده دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: جناح گرایی و تابلو بودن شخص در حمایت تند از گروهی خاص علاوه بر ایجاد جو دو قطبی در جامعه، به تعامل بین مجلس و دولت لطمات جدی وارد خواهد آورد.

ذوالنور افزود: متاسفانه در برخی از وزراتخانه ها همچون آموزش و پرورش و راه ترابری شاهد مدیریت جناحی بودیم لذا شایسته است رییس جمهور محترم در دور بعدی گزینش هیات وزیران خود به این موضوع توجه داشته باشند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با گریزی بر سخنان چند روز گذشته رییس جمهور منتخب مرذم مبنی براینکه « من رییس جمهور تمام مردم ایران هستم»، گفت: چنانچه ایشان در ترکیب وزرای خود از تفاضل آرای خود در انتخابات یعنی جریان مقابل که با اختلاف اندک نتیجه را واگذار نمود استفاده کند در آن صورت سخن آقای رییس جمهور محقق خواهد شد.

ذوالنور در ادامه با نگاهی تخصصی به نهادهای مرتبط با کمیسیون متبوع خود به ارزیابی آنها پرداخت و گفت: وزارت دفاع – اطلاعات – کشور و وزارت امور خارجه از وزرای جوانتری برخوردار بوده و عملکردی نسبتا مطلوب داشتند ضمن اینکه نیازمند برخی اصلاحات و تغییر و تحولات نیز می‌ باشند.

وی تصریح کرد: البته جوانگرایی الزاما در هر نهادی همچون وزارت اطلاعات معنی نمی دهد و مدیریت این حوزه حساس نیازمند تجربه بالا هم خواهد بود.

این نماینده مجلس وزیر دفاع را در عین جوانی فردی کارکشته و قوی دانست و گفت: وزارت امور خارجه هم انصافا با مجلس تعاملات مطلوبی داشته است و انتظار می رود در دولت دوازدهم سطح مراودات بین بهارستان و دستگاه دیپلماسی بیش از این ارتقا یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شالله رییس جمهور با انتخاب کابینه ای پر نشاط و پویا بدنه دولت را تقویت و اصلاح کرده و اینکه گفته شد قصد دارند جوانگرایی کنند، قدرت ریسک پذیری و درجه اعتماد ایشان به واگذاری مسئولیت به جوان ترها صحت این ادعا را مشخص خواهد کرد.

وی افزود: یادمان نرود میانگین سنی فرماندهان دفاع مقدس زیر 25 سال بود و ما شاهد خلق حماسه از سوی آنها بودیم. این بار هم می توان در عرصه مدیریتی کشور نظاره گر تحقق حماسه ای دیگر از سوی جوانان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها