عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

نقش تولیدات سینمایی کودک و نوجوان در تحکیم خانواده

بهترین و تاثیرگذارترین روش در رساندن پیام‌های اخلاقی که مورد قبول قشر سنی کودک و نوجوان باشد، سینمای کودک است. ما می‌توانیم تمامی مسائل تربیتی و آموزشی را با توجه به ارتباط خوبی که کودکان و نوجوانان با سینما برقرار می‌کنند، از این طریق بیان کنیم.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۸۵
نقش تولیدات سینمایی کودک و نوجوان در تحکیم خانواده

به گزارش جام جم آنلاین، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و لرستان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره سینما و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: به دلیل مشغله‌های کاری پی‌گیر برنامه های جشنواره کودک نبوده‌ام، اما باید خسته نباشید به دست اندرکاران جشنواره گفت که تلاش می کنند جشنواره‌ای در سطح بین المللی برگزار کنند. به طور کلی جشنواره‌ ای مانند این، به بهبود روند تربیتی کودکان و نوجوانان و تحکیم نهاد خانواده کمک می‌کند. مسئله خانواده بسیار مهم است و باید در فیلم‌های راه یافته به جشنواره نیز به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشت.

او افزود: با توجه به علاقه ذاتی کودکان و نوجوانان به دنیای تصویر و سینما و اینکه یک علاقه مشترک بین تمامی کودکان و نوجوانان در مورد سینما وجود دارد، باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد و پیام‌های اخلاقی و تربیتی را در قالب فیلم برای کودکان و نوجوانان بیان کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بهترین و تاثیرگذارترین روش در رساندن پیام‌های اخلاقی که مورد قبول این قشر سنی باشد، همان سینماست. ما می‌توانیم تمامی مسائل تربیتی و آموزشی را از طریق فیلم و به صورتی که بچه‌ها با آن ارتباط خوبی برقرار کنند، از طریق فیلم بیان کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه سینما نه تنها کودکان و نوجوانان، حتی بزرگسالان را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، گفت: بارها در جامعه دیده‌ایم که دیالوگ یک برنامه تلویزیونی یا یک بازیگر در فیلم، تکه کلام تمامی جامعه شده است. اینها تماما حکایت از تاثیرگذاری سینما داشته و اینکه می‌توان از این طریق جریان‌سازی فرهنگی انجام داد.

او ادامه داد: از این فرصت و علاقه باید به نحو احسن استفاده شود و فیلم‌های هدف‌مندی که بتواند به باز شدن فکر کودکان و آشنایی آنها با جامعه کمک کند، ساخته شود. فیلم‌ها باید با توجه به موضوعات روز ساخته شود و آینده را برای آنها ترسیم کند. ما باید پدر بودن و مادر بودن را از طریق فیلم به فرزندانمان آموزش دهیم و حس مسئولیت یک پدر و مادر را به بچه‌ها منتقل کنیم.

نماینده مردم بروجرد در ادامه گفت: خیلی از مسائل تربیتی را در قالب فیلم می‌توان بیان کرد. بهترین و تاثیرگذارترین ابزار انتقال رفتار درست در جامعه امروز ما سینماست و به دلیل علاقه‌ای که در بین کودکان و نوجوانان نسبت به این مقوله وجود دارد می‌توان از این موضوع استفاده کرد.

او درباره تعامل بین سینما و آموزش و پرورش بیان کرد: در گذشته به یاد دارم که ویدیو پروژکشن به مدارس می‌آوردند و فیلم‌های سینمایی را برای دانش‌آموزان به نمایش می‌گذاشتند و با این که در آن زمان تجهیزات به اندازه کافی وجود نداشت، اما باز هم این کار انجام می‌شد. زیرا در کنار هم فیلم دیدن کودکان به انتقال مطالب فیلم کمک بیشتری می‌کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم اظهار کرد: نکات تربیتی و آموزشی اگر مستقیم گفته شود اثر معکوس دارد، اما می‌توان از طریق سینما و فیلم‌های سینمایی نکات آموزشی و تربیتی را بسیار دوستانه و تاثیرگذار برای بچه‌ها بیان کرد. امیدوارم این روند دوباره آغاز شده و ادامه پیدا کند تا دانش‌آموزان با سینما و هنر ارتباط بیشتری برقرار کنند؛ البته باید به این نکته دقت کرد که سینما و هنر باید برنامه‌ریزی داشته باشد و باید بدانیم که مخاطب را می‌خواهیم به کجا برسانیم.

وی افزود: آموزه‌های دینی را باید از طریق فیلم‌های حاضر در جشنواره به کودکان و نوجوانانمان بیاموزیم زیرا با توجه به فضاهای مجازی موجود و شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفتن در مسیر نادرست برای بچه‌ها آسان‌تر شده و این موضوع کار سینماگران را کمی مشکل می‌کند زیرا باید فیلم‌هایی بسازند که کمک خانواده‌ها در راهنمایی هرچه بهتر بچه‌ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها