مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت:با بهره برداری از خط گازرسانی دامغان- کیاسر- نکا وابستگی گازی استان مازندران به استان‌های مجاور قطع می شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۴۶
در زمستان امسال دیگر قطعی گاز نداریم/ گاز سیستان و بلوچستان برقرار است

مهدی جمشیدی دانا در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: اذر ماه سال گذشته بارشهای برف و سرمای شدید باعث افزایش مصرف گاز و افت فشار گاز در استانهای شمالی شد که قطعی گاز در حدود 48 ساعت در برخی از این مناطق را در پی داشت . درزمستان سال گذشته برای حل این مشکل گاز این مناطق را از استانهای همجوار تامین کردیم ، اما امسال با اقداماتی که در حال انجام است مشکل ما کاملا با بهره برداری از خط گازرسانی دامغان- کیاسر- نکا در زمستان حل می شود. این خط هم اکنون مراحل آخر را می گذراند و در تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش بینی می‌شود با اقداماتی که از هم اکنون در حال انجام است در زمستان امسال، مشکل خاصی برای گازرسانی مصارف خانگی و تجاری پیش نخواهد آمد.

جمشیدی دانا اظهار کرد: پس از انجام تعمیرات اساسی در همه مناطق و پالایشگاه‎ها تا پایان نیمه نخست امسال، بدون هیچ نگرانی برای زمستان آماده می‌شویم.

وی افزود: پیش بینی می‌شود مصرف گاز در زمستان امسال حدود ٨٠ تا ٩٠ میلیون مترمکعب در روز نسبت به پارسال افزایش یابد که برای انتقال این حجم از گاز، باید تعمیرات خطوط و پالایشگاه‌ها به پایان برسد.

از ترکمنستان برای نیاز داخل گاز وارد نمی کنیم

وی در باره واردات گاز از ترکمنستان نیز اظهار داشت :ما برای نیاز داخل از ترکمنستان گاز وارد نمی کنیم و آنچه هم اکنون در حال انجام است سواپ گازی است که توسط شرکت های خصوصی صورت می گیرد.

مدیر دیسچینگ شرکت ملی گاز ایران توضیح داد :قراردادههای قبلی ما با ترکمنستان از ژانویه 2017که این کشور گاز را به بهانه هایی قطع کرد دیگر اجرایی نشد .پس از آن شرکت های خصوصی با ترکمنستان قرار داد سواپ بستند و ما گاز را سواپ می کنیم و آنها هم به آذربایجان صادر می کنند و انشالله سواپ گاز به عراق هم به زودی برقرار می شود.

وی افزود :ما به هیچ وجه بر اساس نیاز از ترکمنستان گاز وارد نمی کنیم و شرکت های خصوصی از ما کمک خواسته اند و ما نیز به ازای این جابجایی گاز، پولی را از این شرکت های دریافت می کنیم.

جمشیدی دانا در خصوص اینکه آیا گازکشی به سیستان و بلوچستان در حال انجام است؟ گفت: از خط هفتم سراسری که از عسلویه است به سیستان و بلوچستان گاز کشیده شده و انشعابات داخل شهر زاهدان در حال توسعه است.

سیما رادمنش- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها