در هفته ای که گذشت شاهد سفر خانوادگی ترامپ به منطقه خاورمیانه و اراضی اشغالی بودیم، سفری که ضیافت آنرا اعراب مرتجع منطقه و در راس آنها عربستان سعودی بر عهده داشت. همانطور که گمانه زنی می شد رییس جمهور آمریکا در خلال حضورش در ریاض با عقد قرارداد جنگ افزاری حسابی جیب هایش را پر از دلارهای نفتی آبشخور تروریستها کرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۹۹
از نقطه عطف زندگی عادل الجبیر تا پایان ماه عسل ترامپ در خاورمیانه!

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه «دیلی‌صباح» در گزارشی با عنوان سیاست جدید ترامپ، تشکیل ائتلاف علیه ایران است می نویسد: رئیس‌جمهور آمریکا با بهره جستن از نزاع قدرت میان ریاض و تهران و با نیم نگاهی بر ابراز نگرانی رژیم اشغالگر قدس از تسری نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حضور در میدان سوریه، سیاست خارجی واشنگتن را بر مبنای یک ائتلاف عربی منطقه ای تدوین می کند.

این گزارش می افزاید: ترامپ در سفر خود به شبه جزیره، قرارداد جنگ افزاری بالغ بر 350 میلیارد دلار با حکام سعودی به امضا رساند و پس از انعقاد این قرارداد پیام محکمی در حمایت از رژیم صهیونیستی ایراد کرد.

روزنامه دیلی صباح در ذیل گزراش مذکور ادامه می دهد: سفر رییس کاخ سفید به فلسطین اشغالی علاوه بر اهمیت اقتصادی و رسیدگی به نزاع فلسطینیان و صهیونیست‌ها، از یک منظر دیگر حائز اهمیت بود زیرا به طور قاطعانه نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور جدید آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است.

بر مبنای گزارش، تأکید ترامپ بر تهدید ایران در منطقه در واقع نمایانگر سیاست جدید وی در خاورمیانه است که به سادگی می‌توان آن را تشکیل ائتلاف علیه ایران توصیف کرد.

اما پیرو ضیافت خانوادگی جان دونالد ترامپ به میزبانی شاهزادگان سعودی، «عادل الجبیر» وزیر خارجه بی تجربه و نابخرد عربستان در گفت‌وگو با رویترز، نشست‌‌های ترامپ با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان را آغاز نقطه عطف در روابط میان آمریکا، عربستان و همپیمانان خلیج‌فارس اعلام کرد.

طبق این گزارش، الجبیر و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا به وضوح مشخص کردند که توافقات تسلیحاتی یک پیام محکم به ایران است.

تیلرسون اعلام کرد که روحانی باید از دور دوم ریاست‌جمهوری خود برای پایان دادن به آزمایشات موشک بالستیک ایران استفاده کند.

این گزارش ادامه داد، ترامپ در دومین توقف خود قبل از آنکه خاورمیانه را به سمت اروپا ترک کند، به سرزمین اشغالی رفت و در آنجا مجدداً اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد و گفت که تهدید ایران، کشورهای عرب و رژیم صهیونیستی را به همدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

علیرغم آنکه ترامپ در این سفر تصریح کرد که تلاش‌های لازم برای حل نزاع میان اسرائیل و فلسطین را به کار می‌گیرد اما تمرکز اصلی وی بر ایران بود.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها از اظهارات ضدایرانی ترامپ خرسند شدند و از این ایده که کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی وارد تعامل علیه ایران شوند حمایت کردند.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که عربستان و اسرائیل در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر علیه ایران وارد تعامل شوند.

دیلی صباح در پایان نوشت، کشورهای حوزه خلیج‌فارس به رهبری عربستغان به همراه رژیم صهیونیستی احتمالاً همکاری خود با آمریکا علیه ایران را افزایش دهند.

طی چند ماه گذشته و روی کار آمدن تاجر نیویورکی بعنوان رییس جمهور آمریکا، کاخ سفید با چالش های یکی پس از دیگری مواجه شده است.

سفر منطقه ای ترامپ به خاورمیانه و عربستان سعودی در حالی صورت گرفت که ترامپ باید تمامی تلاش خود را صورت دهد تا این سیگنال را به خوبی به دوستان و متحدان منطقه ای خود برساند که علیرغم همه مشکلات داخلی در سیاست آمریکا، واشنگتن همچنان توان ایجاد یک سیاست خارخی منسجم و منطقی را دارا است؟!

با این حال شرایط به گونه ای است که کوچکترین اشتباهات از سوی ترامپ و تیم وی در این سفرها میتواند آینده خاورمیانه و همچنین آینده استراتژی ایالات متحده برای این منطقه را به شکلی اساسی دگرگون ساخته و جهت خاصی به آن ببخشد. انتظار می رود پس از پایان ماه عسل خانوادگی ترامپ در خاورمیانه نتایجی مشابه سلطه بر عراق و افغانستان و... برای کاخ سفید به ارمغان آورده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۰
۰
بنظرمن ترامپ دلارهای نفتی روبخورد،بهترازاین شیخ های تروریست شكم گنده
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
۰
۰
سلام
ترامپ اول رفته سر سعودی ها را گول مالیده و بعدش رفته پیش رفیقش تو اسرائیل به ریش سعودی ها خندیدن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها