سرطانی که با برنزه کردن به سراغتان می‌آید

این سرطان 263درصد رشد جهانی داشته است + علائم هشدار دهنده

ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه " بکش و خوشگلم کن" دیگر ما به ازای بیرونی یافته است عوارض جدی استفاده از دستگاه سولاریوم را تشریح نمود.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۹۵
عوارض استفاده از سولاریوم را جدی بگیرید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایفدانا، جمال تولی ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه برنزه کردن به یکی از ملاک‌های زیبایی بین افراد جامعه به خصوص بانوان تبدیل شده، گفت: استفاده از دستگاه‌های سولاریوم یکی از راههایی برنزه کننده بدن است که علی رغم قیمتهای و عوارض جدی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: استفاده از سولاریوم به این دلیل وارد ساختن مستقیم اشعه ماورای بنفش به بدن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست به ویژه نوع خطرناک آن معروف به ملانوما حتی برای یکبار هم خطرناک می‌باشد.


ﺭﺋﯿﺲ اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی غذا و دارو با تاکید بر اینکه عملا برنزه شدن بی عوارض وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری موارد فعل اول جمله عامیانه " بکش و خوشگلم کن" دیگر ما به ازای بیرونی یافته و ماهیت چنین اقداماتی بصورت علمی زیر سوال است چرا که ایجاد پیری زودرس، آسیب چشمی تحریک و تاول زدن پوست، کاهش سطوح کلاژن و افزایش رنگدانه سازی پوست بعنوان عوارض برنزه شدن با دستگاه سولاریوم همواره در استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها مشاهده می‌شود.


تولی تصریح کرد: اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، استفاده از دستگاه‌های سولاریوم را ممنوع اعلام کرده است کما اینکه در اینجا هم بصراحت اعلام می‌کنیم دستگاههای مذکور، فاقد هرگونه مجوز جهت تولید، ورود و ترخیص بوده و تامین نگهداشت عرضه، مصرف و کاربری این اقلام جرم و قابل پیگیری می‌باشد.


وی با اشاره به اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده این دستگاه در مراکز درمانی با آن برخورد می‌کند، یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی به دلیل عوارض ناخوشایند سولاریوم، قوانینی برای کنترل این پدیده تعیین کرده و بصورت جدی درباره برنزه کردن پوست هشدار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها