ضمن هشدار به آمریکا درباره همکاری با کردهای سوریه

اردوغان: با هرگونه تهدید از سوی سوریه مقابله می‎کنیم

ترکیه که به دلیل سرخوردگی از سیاست‌های غرب‌گرایانه و عدم توجه رهبران غربی به آن دچار چالش‌های امنیتی و اقتصادی فراوانی شده است تلاش کرد تا با نمایش قدرت دریایی خود به رهبران ناتو، به آن‌ها هشدار دهد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۵۵
گردن کشی دریایی ترکیه برای رهبران ناتو +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مشرق، جمهوری ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای عضو ناتو و از مؤثرترین اعضای آن به شمار می‌آید که پس از برگزاری رفراندوم اصلاح قانون اساسی و عدم توجه به اعتراضات رهبران اروپایی و غرب ، دچار چالش‌های عمیقی با اعضای آن مجموعه شده است.

در حقیقت اختلافات ترکیه با ناتو در چند ماه اخیر به‌قدری عمیق شده که حتی رهبران اسلام‌گرای ترکیه با تهدید به تعلیق فعالیت ناتو، اعلام کردنده اند که ممکن است از این پیمان نظامی خارج شوند. در مقابل اعضای اروپایی این پیمان نظامی نیز با تلاش برای انکار نقش ترکیه در ناتو، کوشش فراوانی به کار بسته‌اند تا اردوغان و سایر رهبران حاکم ترکیه را تحت‌ فشار قرار دهند.

بنابراین اردوغان با نمایش قدرت دریایی و خط آتش ترکیه سعی کرد تا اعضای این اتحادیه را در مورد نقش ترکیه در ناتو با تردید روبرو ساخته و امتیازهای خود در این مجموعه نظامی را افزایش دهد.

در نتیجه این مانور که تقریباً جز بزرگ‌ترین مانورهای نظامی ترکیه به شمار می‌آید تلاشی برای اثبات نقش ترک‌ها در امنیت ناتو و هشداری به رهبران آن به شمار می‌آید و به آن‌ها تذکر می‌دهد که در مورد نقش ترکیه در منطقه و جهان با احتیاط لب به سخن بگشایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها