مردان کشورهای جنوب آسیا از طریق دلالان قاچاق انسان وارد هنگ‌کنگ شده و به‌خاطر ویزای اقامت، تن به ازدواج‌های صوری می‌دهند که پس از آن فامیل عروس آنها را به بردگی می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۳۵
دامادهای مهاجری که برده فامیل عروس می‌شوند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از چاینا مورنینگ پست، اخیرا تعداد زیادی از این موارد در هنگ‌کنگ گزارش شده است که مردان با وعده ازدواج با زنان ثروتمند هنگ‌کنگی فریب داده می‌شوند و به امید این‌که بتوانند به خانواده‌هایشان کمک مالی کنند، در دام قاچاقچیان انسان افتاده و پس از فروخته شدن، برده‌ خانواده‌های همسرانشان می‌شوند.

این مردان به محض ورود به هنگ‌کنگ به‌خاطر این‌که وادار به اطاعت بی چون و چرا شوند توسط خانواده عروس در حبس نگهداشته شده و به بهانه‌های مختلف لفظی و بدنی تنبیه می‌شوند.

البته بیشتر این موارد به دلیل احساس شرم عمیق و اعتقادات فرهنگی دیرینه کشورهایی که این مردان از آنجا می‌آیند، هرگز به پلیس و مراجع قانونی گزارش نمی‌شود.

«ریچارد عزیز بات» مشاور بخش آسیای جنوب شرقی اداره مهاجرت هنگ‌کنگ می‌گوید: «از سال 1997 بیش از 100 نفر مرد از جنوب آسیا که عمدتا از کشورهای بنگلادش و نپال هستند، با وعده ازدواج فریب داده شده و به صورت قاچاق به هنگ‌کنگ آورده شده‌اند.

خانواده‌های همسران صوری این مردان به منظور زیر سلطه نگهداشتن آنها، بدون دخالت وکیل قانونی و مشاور حقوقی اقدام به اخذ ویزا برای این دامادهای نگون بخت کرده و از آن برای مطیع ساختن این مردها سوء استفاده می‌کنند. »

عزیز بات می‌افزاید: «به اعتقاد من 20% از مردانی که به‌منظور ازدواج به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند، در معرض برده شدن توسط خانواده‌های همسرانشان هستند. آنها به اینجا آورده می‌شوند تا برای همسرانشان و خانواده آنها کارگری کنند. موارد کار اجباری در هنگ‌کنگ کم نیستند و کارگران خارجی اغلب مورد بی عدالتی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر بیش از 350000 نفر کارگر خارجی در هنگ‌کنگ مشغول به کار هستند و دولت محلی سعی دارد تا قدم‌هایی در راستای احقاق حق و بهبود شرایط کار این کارگران بردارد.»

سازمان غیر انتفاعی مرکز عدالت که یک از سازمان‌های حمایت از حقوق بشر است، در سال 2016 نتیجه تحقیقاتش را در زمینه افزایش موارد قاچاق انسان‌ها جهت کار اجباری در میان کارگران خارجی مهاجر به هنگ‌کنگ منتشر کرده است. این تحقیقات نشان می‌دهند که شیوع بهره‌کشی از کارگران خارجی در میان اهالی این منطقه ویژه چین خیلی بیش از حدی است که پیش از این تصورش می‌‌شده است.

سازمان مرکز عدالت همچنین ادعا کرده است که دولت محلی هنگ‌کنگ پافشاری می‌کند که هیچ مدرکی در مورد منبع، مقصد و منطقه ترانزیت قاچاق انسان به این منطقه ویژه چین موجود نیست.

مطالعات نشان می‌دهند که یک نفر از هر 7 نفر کارگر خارجی مهاجر که در هنگ‌کنگ مورد بهره‌کشی واقع می‌شوند از طریق قاچاق انسان وارد این منطقه ویژه چین شده‌اند.

جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها