مایکروسافت امروز از تبلت سرفیس پرو جدید خود رونمایی کرد و البته نوع نامگذاری آن را نیز در این مدل جدید تغییر داده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۵۵
سرفیس پرو جدید با طول عمر فوق العاده باتری و پشتیبانی از LTE + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیرو، در حالی که همگان منتظر رونمایی از سرفیس پرو 5 بودند، این شرکت تبلت جدید خود را تنها با نام ساده سرفیس پرو معرفی نمود. در نگاه اول، این تبلت هیبریدی شباهت زیادی به سرفیس پرو 4 دارد، اما در زمینه سخت‌افزاری شاهد تغییرات نسبتاً زیادی هستیم. به گفته رئیس بخش سرفیس مایکروسافت، این محصول جدید در 800 بخش با تغییرات و بهبودهایی همراه شده است.

تغییراتی که در این بخش‌ها روی داده در مجموع باعث بهبود کارایی سرفیس پرو شده است. مایکروسافت در این مدل جدید به سراغ استفاده از پردازنده‌های نسل 7 اینتل موسوم به کبی لیک رفته و از چیپ‌های Core m3 و Core i5 در تبلت خود بهره گرفت است. این تغییر پردازنده به همراه بهبودهایی که در سیستم عامل ویندوز 10 اعمال شده، باعث گردیده تا طول عمر باتری سرفیس پرو جدید به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و به حدود 13.5 ساعت برسد.

البته در حالی که چیپ‌های Core m3 و Core i5 بدون فن خنک کننده طراحی شده‌اند، در مدل‌های پیشرفته‌تر سرفیس پرو جدید از پردازنده Core i7 استفاده خواهد شد که نیاز به فن دارد. البته تغییر پردازنده تنها تغییر عمده در مدل جدید سرفیس پرو نیست و استفاده از فضای ذخیره سازی SSD بر روی مادربورد آن نیز تأثیر به سزایی در افزایش کارایی و البته سبک‌تر شدن محصول نهایی داشته است.

مایکروسافت وعده داده که همانند لپ‌تاپ سرفیس، در سرفیس پرو جدید نیز حالت اسلیپ (sleep) با بهبودهایی همراه خواهد بود. بر خلاف سرفیس پرو 4 در این مدل جدید می‌توانید با خیال راحت لپ‌تاپ را باز و بسته کنید، بدون اینکه نگران تمام شدن سریع شارژ باتری باشید.

در تصاویر منتشر شده از سرفیس پرو تغییر ظاهری چندانی نسبت به مدل قبل مشاهده نمی‌شود اما با این حال برخی تغییرات جزئی در طراحی آن اعمال شده است. از نظر وزن کلی نیز باید گفت، مدل‌های مجهز به Core m3 و Core i7 دقیقاً با مدل‌های مشابه در سرفیس پرو 4 هم وزن هستند، اما مدل Core i5 کمی کاهش وزن داشته که البته چندان محسوس نیست و هنگام کار کردن با تبلت متوجه این موضوع نخواهید شد.

یکی دیگر از تغییرات جزئی و نامحسوس، مربوط به لولای لپ‌تاپ می‌باشد. مایکروسافت در این مدل نیز از لولای 165 درجه‌ای سرفیس استودیو استفاده کرده و به این ترتیب امکان باز شدن آن را تقریباً به صورت تخت، فراهم کرده است. همچنین گفته شده که در این مدل جدید، لولا مقاوم‌تر شده و دیگر به سادگی نخواهد شکست.

در کنار افزایش زاویه باز شدن لولا، مایکروسافت پشتیبانی از سرفیس دایال را نیز به صفحه نمایش سرفیس پرو جدید اضافه کرده که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جالب باشد. این ویژگی پیش از این بر روی سرفیس استودیو در دسترس بود و امکان استفاده از آن در برخی اپلیکیشن‌ها مانند Sketchable وجود داشت. البته طبق اعلام شرکت، سرفیس دایال تا انتهای سال جاری میلادی در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به سرفیس بوک و سرفیس پرو 4 نیز اضافه خواهد شد. به هر حال، پشتیبانی از این قابلیت جالب، آن هم به صورت پیش فرض، در سرفیس پرو جدید یکی از نکات جالب توجه آن به شمار می‌آید.

یکی از تغییرات مهم روی داده در سرفیس پرو جدید به قلم دیجیتالی آن مربوط می‌شود. قلم سرفیس دیگر به صورت پیش فرض درون جعبه لپ‌تاپ قرار داده نشده و باید آن را به صورت جداگانه و با قیمتی برابر 99 دلار تهیه کنید. در حالی که می‌توان از این قلم بر روی تمامی محصولات سرفیس استفاده کرده اما یکی از قابلیت‌های جالب آن تنها در سرفیس پرو جدید کاربرد دارد. سرفیس پرو جدید به خوبی قادر به تشخیص زاویه قلم با صفحه نمایش بوده و با توجه به همین ویژگی می‌توان قلم را به صورت مایل در دست گرفت و کارهایی مانند سایه‌زنی را به سادگی هر چه تمام انجام داد. این قابلیتی بود که طراحان از مدت‌ها قبل خواهان اضافه شدن آن بودند و بالاخره مایکروسافت در این مدل جدید به خواسته آن‌ها پاسخ داده است.

در سرفیس پرو جدید، حساسیت سطوح مختلف فشار نیز بهبود یافته و به 4096 واحد رسیده است. در این مدل جدید دیگر شاهد تأخیر بسیار کمتری هستیم و همین مسئله کار طراحی بر روی صفحه نمایش را راحت‌تر از قبل کرده است. با بهبودهایی که در این زمینه انجام شده، طراحی بر روی نمایشگر لپ‌تاپ بیش از پیش به طراحی بر روی کاغذ نزدیک‌تر شده و لذت استفاده از آن را دو چندان نموده است.

همانند لپ‌تاپ سرفیس، مایکروسافت در این تبلت جدید نیز به سراغ استفاده از پوشش فابریک آلکانترا برای صفحه کلید رفته است. کاورهای پلاتین، کبود، و آبی کبالت برای سرفیس پرو با قیمت 159 دلار در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت، در حالی که مدل ساده مشکی آن، بدون برخورداری از آلکانترا، با قیمت 129 دلار قابل تهیه خواهد بود. قلم سرفیس نیز در همین رنگ‌ها برای همخوانی بیشتر با لپ‌تاپ در دسترس قرار خواهد گرفت. متأسفانه همانند لپ‌تاپ سرفیس در این مدل جدید نیز هیچ پورت USB-C ای دیده نمی‌شود. پورت‌هایی که در سرفیس پرو جدید تعبیه شده تنها شامل اتصال اختصاصی سرفیس، USB و پورت نمایشگر مینی، می‌باشد.

برای اولین بار در سری سرفیس پرو، مایکروسافت برای این نسخه جدید، مدلی با قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE نیز در نظر گرفته است. این مدل جدید از SIM و eSIM پشتیبانی کرده و کمی گران‌تر از مدل‌‌های دیگر خواهد بود. هنوز قیمت دقیق این مدل و تاریخ عرضه آن اعلام نشده و حتی نوع چیپ پردازشی به کار رفته در آن نیز مشخص نیست. اما به هر حال انتظار می‌رود مدل LTE اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود.

سرفیس پرو جدید مایکروسافت از امروز با قیمت 799 دلار برای پیش سفارش در دسترس خریداران قرار گرفته و همان‌طور که اشاره کردیم، برای خرید کاور و قلم سرفیس نیز باید هزینه‌ای اضافی و به ترتیب برابر 129 و 99 دلار پرداخت نمایید. تحویل محصول به مشتریان نیز از 15 ژوئن (25 خرداد) آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها