بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران در سال 1394 خبر از وقوع یک اتفاق مهم خودرویی در کشور می‌داد: طوفان هاوال به ایران رسید!
کد خبر: ۱۰۳۳۹۷۱
هاوال H9 هم بروز شد اما طوفان هاوال به ایران نرسید!+عکس

به گزارش جام جم آنلاین، اما پس از گذشت یک سال نتیجه این طوفان که نوید آن در فضای شهری به علاقه‌مندان خودرو داده شده بود تنها گرد و غباری بود که در پارکینگ شرکت وارد کننده هاوال روی خودروها نشسته بود!

در همین حال مشخص نبود که سرنوشت متقاضیان خودروهای این برند چینی که جز مشهورترین خودروسازان کشور چین کمونیست هم بشمار می‌آید چه شد، اما طوفان هاوال به طوفانی از بدنامی در ایران برای این برند تبدیل گشت.

هر چند لاستیک هاوال‌های وارداتی به ایران نتوانست خیابان‌ و جاده‌های کشور را بدرستی لمس کند اما در کشور چنین پس از موفقیت مدل H9، این شرکت تصمیم گرفت تا نسل جدید آن را نیز عرضه کند.

این شرکت خودروسازی چینی، خودروی شاسی بلند H9 را برای سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد و قرار است این خودرو به‌زودی در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.

هاوال اعلام کرده H9 جدید در مقایسه با نسل قبلی خود تغییرات ملموسی داشته و انتظار می‌رود استقبال بازار از آن، بیش از گذشته باشد.

هاوال در مدل ۲۰۱۸ از مدل بهینه‌شده‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر خود استفاده کرده که از نوع بنزینی و مجهز به توربوشارژر بوده و ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و به جعبه‌دنده‌ جدید ۸ سرعته‌ خودکار تولید شرکت آلمانی ZF مجهز شده است.

همچنین مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی نیز به ۱۱ لیتر در هر صدکیلومتر تقلیل یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که قیمت مدل جدید در بالاترین تیپ به ۵۰ هزار دلار برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها