لاریجانی در نطق پیش از دستور:

ریاض مرکز صدور تروریسم شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور چشمگیر و غیرتمندانه ملت ایران در انتخابات اخیر گفت: اگر آمریکا مانع ارسال پول،سلاح و افراد مسلح از عربستان به سایر نقاط شود دیگر نه برج دوقلویی در نیویورک منفجر و نه هزاران نفر از مردم بیگناه عراق، سوریه و لبنان کشته و زخمی می شوند.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۲۸
ریاض مرکز صدور تروریسم شده است

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: حضور چشمگیر و غیرتمندانه و با متانت ملت عزیز ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ستایش برانگیز و غرورآفرین بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این حماسه کم نظیر تفضل الهی شامل حال ملت شد و با توجهات ولی الله اعظم امام زمان(عج) صحنه جدیدی از قدرت ملی کشور ما پیش روی ملت ها باز شد.

وی افزود: ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در منطقه پیدا کرد، در هنگامه ای که در صحنه بین المللی انواع و اقسام مکر را شاهد هستیم و در منطقه به غایت به هم ریختگی امنیتی وجود دارد و برخی قدرت های بزرگ و بعضی از کشورهای مسئله ساز به بحران امنیتی منطقه می دمند؛ حضور با صلابت ملت پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شده و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

رئیس مجلس ادامه داد: تدابیر حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای که کراراً ملت عزیز را به حضور فراگیر و قانونمند دعوت کردند و به دستاندرکاران انتخابات رعایت رأی ملت را به عنوان امانت را گوشزد کردند؛در حضور یکپارچه و آراسته ملت در انتخابات تاثیر منحصر به فرد داشت.

وی با اشاره به راهنمایی های مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و نمایندگان مجلس، نخبگان سیاسی، احزاب سیاسی، نخبگان فرهنگی، علمی، هنری و اجتماعی کشور برای حضور مردم در انتخابات گفت: راهنمایی های این عزیزان منجر به ایجاد این حضور افتخارآمیز شد که باید قدردان آنها بود.

امیدواریم دولت آینده کاراتر و مصمم تر در حل مشکلات اصلی کشور گام بردارد

لاریجانی از دست اندرکاران انتخابات، شورای نگهبان، وزارت کشور،نمایندگان مجلس که در هیأت های نظارت حضور داشتند و دستگاه های امنیتی و انتظامی که تلاش شبانه روزی داشتند،تشکر کرد و گفت: رسانه های گروهی و صدا و سیما با اطلاع رسانی های به موقع برای انتخابات اخیر توفیق خدمتی یافتند.

وی با تبریک به دکتر حسن روحانی به عنوان برگزیده ملت در انتخابات اخیر افزود: امیدواریم دولت آینده کاراتر و مصمم تر در حل مشکلات اصلی کشور که متنوع است البته محوریت آن امور اقتصادی و معیشتی مردم است،گام بردارد.

شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری منطبق با قانون اساسی نیازمند ضوابط روشن تر است

رئیس مجلس با اشاره به برخی کاستی ها در مسیر انتخابات به ویژه در روز رأی گیری، تصریح کرد: طولانی شدن زمان رأی گیری باعث خستگی مردم شد و همچنین در مورد شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری منطبق با قانون اساسی نیازمند ضوابط روشن تر هستیم.

لاریجانی افزود: لازم است کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها و وزارت کشور و همچنین شورای نگهبان، طرحی برای ساماندهی بهتر انتخابات تهیه و به مجلس ارائه کند؛به ویژه در زمینه مکانیزه کردن انتخابات که قبلاً در قوانین مربوطه مورد تاکید واقع شده بود ،از حالا پیگیری و نظارت شود تا برای انتخابات بعدی با شرایط آسان تری ملت عزیز رأی خود را به صندوق های رأی بیاندازند.

ریاض مرکز صدور تروریسم شده است

رئیس قوه مقننه خطاب به نمایندگان مجلس در خصوص اجلاس اخیر ریاض تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا در ابتدای صحبتش گفته است که چقدر پول از دولت سعودی گرفته تا قبول کرده در این اجلاس شرکت کند، نکته جالبی است که قابل باور نبود که به صورت علنی گفته شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها، ریاض را به عنوان مرکز مبارزه با تروریسم اعلام کردند که کار درستی بود زیرا مرکز صدور تروریسم آنجا است و اگر آمریکا موفق شود مانع ارسال پول، سلاح و افراد مسلح از عربستان به سایر نقاط شود دیگر نه برج دوقلویی در نیویورک منفجر می شود و نه هزاران نفر از مردم بیگناه عراق، سوریه و لبنان کشته و زخمی می شوند.

امروز سعودی ها و آمریکایی ها علمدار مبارزه با تروریسم شده اند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از عجایب روزگار این است که سعودی ها و آمریکایی ها علمدار مبارزه با تروریسم شده اند؛از اشغال افغانستان توسط شوروی سابق تا به امروز که انواع و اقسام جریان های تروریستی ایجاد شده ،در کدام یک سعودی ها در پشت صحنه یا روی صحنه آن نبودند.

وی ادامه داد: در مورد طالبان فقط کافی است به مصاحبه خانم «بینظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان توجه کنیم که در جواب خبرنگاری گفته بود چرا پاکستان طالبان را ایجاد کرد؛گفت اینقدر پاکستان را سرزنش نکنید،طالبان از یک مثلث همکاری به وجود آمد که طراحی و هدایت آن با آمریکا و انگلیس بود و پول آن را سعودی و امارات دادند که تنها اجرای آن توسط پاکستان بود.

لاریجانی با اشاره به گزارش اخیر مسئولان آمریکا در مورد 11 سپتامبر توسط القاعده که هنوز چند ماه از انتشار آن نمی گذرد که آنها مقامات سعودی را در ماجرای 11 سپتامبر دخیل دانستند، گفت: آیا تردیدی وجود دارد که داعش و النصره به کمک سعودی ها و برخی کشورهای کوچک منطقه ای ایجاد و حمایت شده اند؟ همینطور گروه های تروریستی نظیر احرار الشام و ده ها گروه تروریستی دیگر که از حمایت سعودی برخوردارند.

رئیس خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر سعودی ها ادعا می کنند ایران محور تروریسم در منطقه است و بعد از انقلاب خمینی(ره) منطقه با تروریسم مواجه شده است، این مطلب روشنی از نظر تاریخی است که حکومت عربستان از آغاز کار همیشه درگیر جنگ و ترور بوده و آن هم فقط جنگ را مسلمانان عرب و سعودی ها حتی یک تیر هم به سوی صهیونیست ها شلیک نکردند.

آل سعود در هیچ نبردی علیه اسرائیل حاضر به هزینه کردن و فداکاری نشد

لاریجانی افزود: سعودی ها یک روز با جمال عبدالناصر و ناصریست ها جنگیدند و بسیاری از افسران و سربازان مصری به دست دولت سعودی کشته شدند؛هنوز سخنرانی معروف جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر در مراسم تشییع پیکر افسران مصری که به دست رژیم سعودی کشته شدند، در خاطره ها مانده است.

وی ادامه داد: چه تعداد از ناصریست های عرب در کشورهای عربی با توطئه رژیم سعودی کشته یا زندانی شدند و روز دیگر با اخوان المسلمین در دنیای عرب جنگیدند، بیشترین ضربه را اخوانی ها در دنیای تسنن از آل سعود خوردند، علما و روشنفکران زیادی از مذاهب مختلف اهل سنت با خشم وهابی های سعودی آسیب فراوانی دیدند و رژیم سعودی چندین بار به یمن حمله کرد و به بهانه های گوناگون مردم این کشور را به خاک و خون کشاند؛اما آل سعود در هیچ نبردی علیه اسرائیل حاضر به هزینه کردن و فداکاری نشد.

ایران با برگزاری انتخابات درحال گسترش دموکراسی در منطقه است

دکتر لاریجانی تصریح کرد: نزدیک به 60 سال است که دولت عربستان به نام گسترش اسلام با ایجاد مساجد و آموزش جوانان وهابیت را که نه اهل سنت آن را قبول دارند و نه دیگران ؛ایدئولوژی خشونت را در جهان گسترش داده و از طرفی دولت سعودی تلاش کرد تا «الازهر» را که مرکز فکری عمیق تر و اعتدالی تر اهل سنت است به حاشیه براند و آن را منزوی کند، چنین کشوری با چنین ایدئولوژی افراطی مدعی شده است که ایران از طریق گروه های مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است؛اشتباه می کنید! ما با ارائه انتخابات، رأی و صندوق های رأی در حال گسترش دموکراسی در منطقه هستیم و شما هنوز به زنان اجازه رانندگی نمی دهید، انتخابات ندارید و قانون اساسی در کشور شما وجود ندارد آنوقت مدعی می شوید؟.

تروریسم خواندن حماس و حزب الله مایه ننگ عربستان است

وی با بیان اینکه آنچه که باعث شد سعودی ها از انقلاب اسلامی ایران بترسند؛الگو شدن ایران به عنوان یک کشور آزاد است که با رأی مردم اداره می شود،افزود: این مایه ننگ یک کشور اسلامی است که در پایتخت خود صدای آمریکا را منتشر کند که دو گروه مجاهد عرب یعنی حزب الله و حماس که در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تلاش کردند را به عنوان تروریسم بخواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها