سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر ترامپ به ریاض را نوعی دلجویی و روحیه بخشی به اعراب مرتجع به خاطر ناکامی در جنگهای نیابتی بشمار آورد و از نشست عصر فردای کمیسیون متبوعش و برخی مسئولین ذی ربط با هدف تجزیه و تحلیل حضور رییس جمهور آمریکا در منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۷۹
منتظر فعال تر شدن گروه های تروریستی باشیم / نشست کمیسیون امنیت با مسئولین ذیربط بخاطر سفر ترامپ به منطقه

سیدحسین نقوی حسینی پیرامون سفر منطقه ای دونالد ترامپ به عربستان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین اظهار داشت: سفر رییس جمهور آمریکا به خاورمیانه اقدامی در جهت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و با هدف جبران ناکامی های متحدان واشنگتن و دلجویی از آنها بخاطر شکست در سوریه و عراق و افغانستان صورت گرفته است.

وی سفر اخیر ترامپ به منطقه را حاوی چند پیام مشخص دانست و افزود: دولتمردان آمریکا پیام آور گسترش جنگ و رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه هستند و با توجه به نشست اخیر باید منتظر تقویت گروهای تروریستی همچون داعش، بوکوحرام و القاعده در منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: نتیجه این سفر چیزی جز تسری جنگ های نیابتی مزدوران سعودی نیست با سلاح های آمریکایی و ایجاد تفرقه میان همسایگان در خاورمیانه نیست.

نقوی حسینی با نگاهی به پیشنهاد 350 میلیارددلاری فروش اسلحه به شیوخ عربستان و شورای همکاری های خلیج فارس در طول 10 و فروش نقد 110 میلیارددلاری از سوی ترامپ، گفت: رئیس جمهوری آمریکا با روحیه سلطه گری، تنها به منافع نظام سرمایه داری غرب و کارخانجات اسلحه سازی ایالات متحده می اندیشد.

وی در خصوص مواضع احتمالی جمهوری اسلامی ایران به سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا دال بر مذاکره موشکی با دولت دوازدهم ، گفت: ایران همواره اعلام کرده است که حمایت از توان نظامی و تدافعی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اصلی ترین استراتژی های کلان جمهوی اسلامی در دستور کار است و تغییر دولت ها هرگز تغییری در نوع نگاه به صنایع دفاعی ایجاد نمی کند.

نقوی حسینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه تقویت توان دفاعی به ویژه حوزه موشکی با هیچ احدی مذاکره نکرده و دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادهای تصمیم گیر کشور برای توسعه دفاعی بویژه موشکی خود تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

به گفته وی اصطلاح «ناتوی عربی» و یا همان ائتلاف کشورهای عربی علیه ایران که برخی ناظران بین المللی از آن یاد می کنند، در راستای تامین مطامع صهیونیستها و جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای اسلحه سازی آمریکا بوده و دستاویزی برای فروش اسلحه به عربستان و بیمه نمودن ده ساله کارخانجات تولید جنگ افزار توسط دلارهای نفتی سعودی محسوب می گردد.

اما سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت، پیرو حضور رییس جمهور ایالات متحده در منطقه از دو نشست تخصصی مهم با هدف تجزیه و تحلیل این سفر در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

در همین ارتباط وی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت با کشورهای حامی محور مقاومت و فلسطین تصریح کرد: این نشست که به دعوت از ما صورت گرفت، علاوه بر بررسی سفر ترامپ به ریاض به مسایلی همچون بحران سوریه و مشکلات مردم فلسطین پرداخت تا در نهایت به اتخاذ تصمیمات مشترکی در این زمینه ها نایل آییم.

نقوی حسینی در پایان خاطر نشان کرد: فردا هم بررسی آخرین تحولات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در رابطه با سفر ترامپ به منطقه با حضور مسؤولین ذی‌ربط در کمیسیون انجام خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها