رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورای شهر و روستاگفت: نتایج نهایی شمارش آرای اعضای شورای شهر کل کشور تا ظهر امروز به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۴۶
اعلام اسامی نهایی اعضای شورای شهر و روستای کل کشور تا ظهر امروز

به گزارش جام جم آنلاین، محمد محمودی شاه‌نشین در گفت و گو با میزان درباره اعلام نتایج نهایی انتخابات شورای شهر و روستا بیان کرد: کارشمارش آرای اکثریت استان‌ها تمام شده است و تا شب گذشته فقط شمارش رای در اهواز به اتمام نرسیده بود و با تماس هایی که داشتیم در حال تجمیع شمارش بودند تا نتایج نهایی را اعلام کنند.

وی ادامه داد: نتایج نهایی شمارش آرای اعضای شورای شهر کل کشور تا ظهر امروز به اتمام می‌رسد.

محمودی شاه‌نشین درباره تخلفات در روز رای گیری هم گفت: هنوز گزارشی از تخلفات به ما نرسیده است ولی به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها رسیده است و آن‌ها هم در حال بررسی هستند و اگر نیاز باشد این گزارش‌ها را برای ما ارسال خواهند کرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا درباره دستگاه‌های رای گیری الکترونیک نیز عنوان کرد: این دستگاه‌ها کارکرد مطلوبی داشتندو ۹۵ درصد رضایت داشته ایم و آن ۵ درصد هم بخاطر به موقع نرسیدن دستگاه‌ها به محل رای گیری بوده است در برخی از شهر‌ها این دستگاه‌ها دیر رسید و باعث شده بود رای گیری در برخی از شعبه‌ها نیم ساعت دیرتر انتخابات را شروع کنند.

وی درباره اینکه در روز رای گیری در کدام استان‌ها این دستگاه‌ها با مشکل مواجه شده بودند، اظهار کرد: این دستگاه‌ها در هیچ استانی با مشکل مواجه نشده بودند و فقط در تهران در یکی دو شهرستان این دستگاه‌ها دیر رسیدند، مثلا در ملارد که به خاطر همین موضوع رای گیری نیم ساعت با تعویق آغاز شد.

محمودی شاه‌نشین تصریح کرد:این دستگاه‌ها بخاطر اینکه به هیچ شبکه‌ای وصل نبودند و آف لاین بودند هیچگونه امکان هک و یا ورود نداشتند که امکان خرابکاری در رای‌های اخذ شده وجود داشته باشد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورای شهر و روستا درباره نحوه شمارش آرا نیز گفت: شمارش آرا در شهر‌ها و کلانشهر‌ها دستی بوده است و در روستا‌ها و استان هایی که رای گیری با دستگاه بوده، شمارش هم با این دستگاه‌ها انجام شده است و در مواردی هم بصورت رندوم برای اطمینان از اینکه دستگاه کار شمارش را درست انجام می‌دهند، آرای شمارش شده را باز بصورت دستی محاسبه کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها