با وجود اینکه فیلم‌سازان همواره سعی در خلق تصاویر ترسناکی از موجودات فضایی برای فیلم‌های علمی تخیلی دارند، اما کارشناسان تفاوت آشکاری بین موجودات فضایی واقعی با شخصیت‌های سینمایی متصور شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۶۶
موجودات فضایی چه شکلی هستند؟ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از ساخت فیلم «دو هزار و یک؛ اودیسه فضایی» به کارگردانی استنلی کوپریک در سال ۱۹۶۹ و علاقه مردم به تماشای فیلم در خصوص موجودات فضایی، کارگردان‌های هالیوودی شروع به ساخت فیلم‌هایی با این موضوع کردند.

به تدریج کارگردان‌ها برای جذابیت بخشیدن به فیلم‌های خود شروع به طراحی موجودات فضایی ترسناک و با اشکال عجیب و غریب در فیلم‌ها و سریال‌ها گرفتند که اوج آن را می‌توان در فیلم‌هایی، چون بیگانه، ET، جنگ ستارگان، پیشتازان فضا و فیلم هایی از این دست مشاهده کرد.

همچنین همزمان با پیشرفت تکنیک‌های فیلم برداری، جلوه‌های ویژه و تجهیزات گریم امکان طراحی موجودات فضایی ترسناکتر با قابلیت‌های مختلف با استفاده از تکنیک‌های شبیه سازی که بیننده کاملاً باور کند به وجود آمد که باعث شد تماشاگران به صندلی‌های سینما بچسبند.

استیون اسپیلبرگ یکی از کارگردان هایی است که بیشترین استفاده را از تکنیک‌های فیلم برداری برای ساخت فیلم‌های علمی تخیلی با محوریت موجودات فضایی کرده است.

علاوه بر خود موجودات فضایی طراحی‌های منحصربفردی نیز در خصوص سفاین فضایی، سیارات و کولونی‌های محل زیست آن‌ها در فیلم‌های علمی تخیلی آمده که مورد توجه میلیون‌ها تماشاگر در دنیا قرارگرفته است.

درسالهای قبل موجودات فضایی موجود در فیلم‌های سینمایی شباهت بیشتری به انسان‌ها داشتند، اما به تدریج با الهام گرفتن از حشرات و برخی گونه‌های میکروسکوپی نسل جدیدی از موجودات فضایی ترسناک را طراحی کردند.

در نقطه مقابل دانشمندان علوم فضایی اعتقاد دارند درصورت وجود حیات فرازمینی، موجوداتی در حد باکتری و تک سلولی وجود دارند و حتی اگر موجودات هوشمند وجود داشته باشد به دلیل یکسان بودن سیر تکامل در کائنات، آن‌ها نیز از نظر ظاهری شبیه به انسان‌ها هستند.

کارشناسان امیدوار هستند در سالهای آینده با ارسال فضاپیما و کاوشگرهای هوشمند به سیارات خارج از منظومه شمسی بتوانند حیات غیر زمینی را درآن‌ها شناسایی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها