کتاب «حدیث قدسی» با یادداشت‌های حواشی از رهبر معظم انقلاب از سوی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۵۲
«حدیث قدسی» با یادداشت‌هایی از رهبر معظم انقلاب منتشر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، این گروه کتاب «حدیث قدسی» را در زمینه زندگی و شعر مرحوم استاد غلامرضا قدسی منتشر کرد. مرحوم قدسی از شاعران مبارز و پیش‌کسوت انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۶۸ درگذشت. این مجموعه اولین اثر از «مجموعه روشنان» است که به همت گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر می‌شود.

مجموعه روشنان سلسله‌ای است از نوشته‌ها، با صبغه تحقیقی، در معرفی معرفی علمی بزرگان و پیشکسوتان نظم و نثر انقلاب اسلامی و هدف آن معرفی عالمانه بزرگانی است که در این عرصه پیش‌گام بوده‌اند. نگارش و نقد و انتخاب شرح حال و آثار قدسی را دکتر محسن‌ ذاکرالحسینی بر عهده داشته است. سال‌شمار سرگذشت قدسی، شعر و زندگی قدسی، منتخب سروده‌های قدسی و تصاویر و اسنادی از مرحوم قدسی و... بخش‌های مختلف این اثر را تشکیل داده است.

یادداشت‌های کوتاهی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز حواشی برخی از صفحات کتاب را آراسته است. مرحوم قدسی از دوستان صمیمی رهبر معظم انقلاب در سال‌های مبارزه بود و ارتباط ادبی و فرهنگی نزدیکی با معظم‌له داشت.

«حدیث قدسی» شعر و زندگی غلامرضا قدسی (۱۳۰۴-۱۳۶۸ش)، با نگارش و نقد و انتخاب دکتر محسن ذاکرالحسینی «پرند» است که انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی آن را در ۲۵۰ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه، به بهای ۲۵۰ هزار ریال منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها