عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ اینبار تصاویری از سفر دونالد ترامپ به عربستان، مورد توجه ناظران قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۷۶
وقتی پادشاه مسلمان با ملکه آمریکا دست می دهد! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، در ایران، یکی پشت دیگری، انتخابات برگزار می شود و در سعودی، سال هاست که تاج و تخت پادشاهان به فرزندان شان ارث می رسد؛ ایران اسلامی، سالهاست که با مختومه کردن پادشاهی، روی پای خود، استوار و عزیز ایستاده؛ اما سعودی قرن هاست برای زنده بودنش به این و آن باج می دهد.

با آنکه روی پرچمش، به یگانگی خدا شهادت داده و پایینش یک شمشیر نقاشی کرده، اما هنوز ناچار است برای امنیت خود، مزدور اجیر کند تا نمیرد!

آن طرف دنیا، ترامپ در کارزار مبارزات انتخاباتی اش، بارها به عربستان تاخت و آنان را تحقیر کرد.

اما حالا مقصد اولین سفر خارجی اش شده ریاض! عرب های مسلمان، شانه به شانه در فرودگاه به استقبال ایستاده اند و پادشاه پیر، با ملکه آمریکا دست می دهد.

کمی بعدتر، بالاترین مدال افتخار کشورش را به گردن میلیاردر نیویورکی می آویزد. پیشتر از آن واعظی سعودی توئیت می کند ترامپ خادم الله است. احتمالا چند وقت دیگر او را خادم حرمین شریفین هم خواهند خواند!

ترامپ گفته است من یک تاجرم و می کوشم استعداد بازرگانی خود را به شغل جدیدم یعنی ریاست جمهوری آمریکا منتقل کنم. ظاهرا در این انتقال شغل، موفق هم بوده است. در پیوند اسلام سعودی و سرمایه داری آمریکایی، قراردادی با سایز و اندازه 110 میلیارد دلار منعقد شده که بخش وسیعی از آن برای خرید تسلیحات نظامی از ابرقدرت دنیاست، تا سعودی به خیال خودش، محور مبارزه با تروریسم در منطقه باشد.

البته او نمی تواند اهدافش را پنهان کند تا جایی که وزیر خارجه اش می گوید ما با طرف آمریکایی راههای مقابله با دخالت ایران را در منطقه بررسی کردیم. باید کاری کنیم ایران به سیاست های خصمانه خود پایان دهد. در تریبون مجاور هم، وزیر خارجه آمریکا ایستاده و با لبخند می گوید از روحانی می خواهیم که آزمایش های موشکی ایران را متوقف کند. لابد ایران هم باید بگوید چشم!
چینش مقاصد این سفر خارجی ترامپ هم معرکه است؛ اول به ریاض، سپس به تلاویو و بعد به واتیکان!



ترامپ پول می گیرد تا از عربستان حمایت کند؛ این وسط حساب های پر از دلار سعودی و جیب های گشاد ترامپ و دلالی دامادش مهم است، وگرنه این وسط دموکراسی و انتخابات آزاد و حق رأی زنان و حقوق بشر کشک است و باید سایید.

این است ثمره ازدواج اسلام لیبرال با آمریکای جهانخوار!

| عکس نوشت| شماره نوزدهم| سید مهدی سیدی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها